Anyway, ik struikelde op een gelijkaardige methode met behulp van Blender 3D. Het idee is heel eenvoudig - gewoon trekken de twee objecten elkaar geplakt. Vervolgens vertellen Blender te vinden van het snijpunt van de kleinere buis naar de grotere. Blender zal de kleinere pijp opbreken in twee objecten. Een nieuw object buiten de grotere pijp en ander object worden zal zal zijn wat aan de binnenkant van de grotere pijp blijft. Uitsluitend wegvagen naar de overbodige nieuw object aan de binnenkant. Wat overblijft, is een mooi gemengd (geen bedoelde woordspeling) pijp interface tussen de twee originele pijpen.
Vervolgens naar "Edge lengte" weergave in Blender inschakelen. Blender verschijnt nu een numerieke waarde voor elke lengte van de rand gemarkeerd. Bingo!
Door alle pijpen te schalen, verschijnt Blender numerieke waarden kunt u straat weg. Als u meer nauwkeurigheid, indien nodig, kunnen de oorspronkelijke leidingen worden getrokken met een willekeurig aantal hoekpunten (of randen). De pijp in de bijgevoegde foto's werden getrokken met 32 hoekpunten, als voorbeeld, maar dit kan slechts moeilijk worden gewijzigd tijdens het maken van de pijp.
De volgende stap is om kennis te nemen van die magische numerieke waarden door te schrijven op een stukje papier. Dit is waren teveel nauwkeurigheid is een pijn om te behandelen. Coping beneden 32 nummers is niet te slecht en geeft goede nauwkeurigheid voor mij. Uw favoriete CAD-programma zal dan de waarden worden ingevoerd. Meeste een tekenprogramma zal doen, zolang de uitvoer van de printer niet wordt geschaald. Met andere woorden, als ik een 1" lijn tekent het beter komen uit de printer precies 1" lange. Ik gebruikte LibreCAD voor dit project.
Ik heb zowel de Blender en het LibreCAD-bestand gekoppeld aan deze stap als u wilt spelen met hen.
Let op, zowel de LibreCAD als de Blender zijn gratis! Terwijl gratis te gebruiken en te genieten, vind ik dat ik moet elk jaar om niet te voelen als een drol doneren.