Stap 10: BONUS
Zoals u allen weet, kan het nog leuker om te nemen wat je hebt geleerd uit te breiden het. Dus nu dat je acties van een Android app aan de Arduino via Bluetooth te communiceren, kunt u controle om het even wat weten die worden aangesloten op een Arduino. Bijvoorbeeld, ik heb gewoon toegevoegd een paar regels code (aan de Arduino code die ik eerder in stap 6 hebt gegeven) zodat ik kon beheersen een servomotor (Robots!).Bonuscode:
#include < SoftwareSerial.h >
#include < MeetAndroid.h >
#include < Servo.h >
Servo myServo;
int pos = 0;
TX = digital pin 2, RX = digital pin 3
SoftwareSerial portOne (2, 3);
MeetAndroid meetAndroid;
VOID Setup
{
Serial.begin(57600);
myServo.attach(9);
Start de software seriële poort
portOne.begin(57600);
portOne.listen();
synchroniseren met android app
meetAndroid.registerFunction (stringValue, ' ^'); toetsenbord
meetAndroid.registerFunction (stringValue, '''); Backspace
meetAndroid.registerFunction (stringValue, ' ~'); muis
}
void loop
{
Hoewel er gegevens komen in...
terwijl (portOne.available() > 0) {}
Lees waarde van karakter
char c = portOne.read();
Serial.Print(c);
Serial.println();
Als (c == 'L' & & pos > 0) {}
POS-= 10;
myServo.write(pos);
}
anders als (c == 'R' & & pos < 180) {}
POS += 10;
myServo.write(pos);
}
}
}
VOID stringValue (byte vlag, byte numOfValues) {}
======================================
* Gewoon om te verduidelijken, hiervoor niet de Processing schets.