Laatste tijd ik heb nieuwsgierig geweest over befriending Arduino of elke andere microcontroller met een gamepad om fysieke interactie met de dingen die ik maak, maar er leek te zijn geen snel of goedkope manier om te doen.
De meeste oplossingen zijn betrokken:
- Volledig ontmanteling van de spelbesturing en het omzeilen van USB-logica met sommige rare contraption gemaakt van draden, protoboards en een microcontroller fungeert als een UART-poort, die wordt doorgegeven berichten aan HC-05 bluetooth-module.
- Het maken van uw eigen joystick/gamepad op basis van de bovenstaande beginselen
- Het kopen van een microcontroller met USB-host functionaliteit en het schrijven van een ton van code voor USB-stuurprogramma om een "puppy on a leash"
- Met behulp van een bos van software van derden, zoals Input remapping van programma's, verwerking IDE en Python om dit een eenvoudig ding te doen
Een eenvoudige oplossing met minimale kosten moeten we snel testen van afstand bestuurde het prototype (waarschijnlijk recht op het Bureau of de workbench). Daarom heb ik besloten om een beetje onderzoek in dit onderwerp te doen en uit te voeren kleine, maar enigszins bruikbare software-oplossing voor dit probleem.
In de loop van de ontwikkeling die ik heb ontdekt dat dit materiaal zal niet alleen nuttig zijn bij deze een bepaalde toepassing, maar kan ook dienen als een basis voor veel bredere waaier van toepassingen, zoals de systemen van de registratie van de gegevens, PC-gebaseerde vlucht controle, externe sensor data-acquisitie etc. etc. etc.