Stap 3: Verzenden van OSC berichten van de iPhone
Nu komen we bij de goede dingen. Voordat jij codering, zorg ervoor dat uw wifi is soepel met geen firewalls en uw IP-adres verkrijgen. U kunt dit doen door te klikken op het pictogram van de wifi op uw Mac's werkbalk en te klikken op Open Netwerkvoorkeuren. Uw IP-adres is het nummer dat is gemarkeerd en wazig uit in de afbeelding hierboven, zonder de laatste periode.
Zodra u uw IP-adres hebt, kopieer de map met de naam oscSenderExample in de map of_v0.8.1_ios_release/examples/ios naar de map myApps binnen of_v0.8.1_ios_release/apps. Open het Xcode projectbestand genaamd "oscSenderExample.xcodeproj" in de gekopieerde map. Eenmaal open, bladeren van de Navigator van het Project aan de linkerkant en klik op het bestand met de naam "ofApp.h". Waar het zegt #define HOST "localhost", lokale host aan uw IP-adres wijzigen Nu Navigeer naar het bestand met de naam "ofApp.m".
Hier, heb ik een achtergrond met kleurovergang die verandert van kleur afhankelijk van de Y-positie van uw vinger als het het scherm raakt. De code voor dit, en de versoepeling functie die zorgt voor de overgang, zijn in de bovenstaande foto's. Het is uitgevoerd door de "texColor.loadData (colorPixels, w, h, GL_RGB);" functie. In het voorbeeld is ingesteld voor het doorgeven van de X- en Y-positie van uw vinger via OSC aan het voorbeeld project ontvangen via deze functie-aanroep, "sender.sendMessage (m);". Dat is alles voor het verzenden, nu kunnen we beginnen werken op de ontvangst.