Stap 4: Testen en wijzigen van de code
In deze stap zullen we uitleggen elke sectie van de code, zodat u het aan uw behoeften aanpassen kunt.
De eerste bit van de code die kunnen we veranderen is de pinnen gebruikt op de MegaMoto. We gebruiken pinnen 13, 11 en 3. U kunt deze gebaseerd op welke positie de jumpers op uw bord zijn.
Vervolgens is de extendtime en de retracttime. Deze waarden worden weergegeven in milliseconden, en vertel de motor hoe lang vooruit en achteruit te verplaatsen.
timetorun is de totale tijd dat uw programma zal lopen. Het wordt ook uitgedrukt in milliseconden.
Void setup, wij opstelling de Arduino board en vertellen wat is verbonden met elke pin.
In de hoofdlus, void loop, is het de eerste instructie we hebben controleren als de motor wordt verondersteld om te verplaatsen. De keepMoving-variabele is afhankelijk van de timetorun. Als het programma al uitgevoerd want meer dan de timetorun, de motor wordt niet verplaatst.
Binnen deze lus, is het bestuur van de MegaMoto ingeschakeld. De bedieningssleutel via een functie wordt geduwd en blijft om dit te doen voor de extendtime. Na die vertraging stopt de actuator. De kleine vertraging van 10 milliseconden geeft de motor tijd om te stoppen met draaien, te elimineren van een piek van de spanning veroorzaakt door de snel veranderende richting van de motor.
De bedieningssleutel is vervolgens trok voor de retracttime en gestopt.
De tijd is nu ingeschakeld. Millis() is een timer die hoeveel milliseconden verstreken is telt sinds de Arduino heeft zijn ingeschakeld. Het wordt gebruikt om te controleren of u hebt uitgevoerd langer dan de timetorun, en het programma vertellen zal te stoppen.
De laatste controle is te zien als VerstrekenTijd groter is dan de timetorun. Als de VerstrekenTijd kleiner is, dan is het programma herhaald. Als de VerstrekenTijd groter is, een bericht wordt afgedrukt op de seriële monitor, en de variabele keepMoving valse is ingeschakeld, zodat de motor niet meer beweegt.
Dat is het hele programma!