Stap 14: Patina
Ten eerste is het hele stuk bedekt in Brichwood Casey. Dit fungeert als een donkere grondlaag. Het proces van patina is tegengesteld aan hoe u een foto kan schilderen. Het is soms een uitdaging, maar het is belangrijk om een zelfs vacht over het hele stuk. Birchwood geleidelijk donkerder of "antiek" het brons hoe langer het nog aan. Water stopt de chemische reactie. Soms, als de chemische stof wordt toegepast overdreven of links op te lang zal het doorbranden zelf en afschilferen het creëren van verdere uitdagingen. Het hele stuk is gespoeld met water en nu begint de echte pret.
Ten tweede, het hele stuk moet worden draad op wielen (pnuematic tool) of hand geborsteld met messing borstels. Zoals u zien kunt, de Birchwood Casey snel oxideert en verlaat een unatractive roest-look. Dit is tediously verwijderd.
Ten derde, de birchwood is hand wreef terug. Deel van het werk moet worden gedaan met een pnuematic hulpmiddel en scothbrite wielen. Dit laat de birchwood in de uitsparingen. Gebieden die lichter als de snuit, borst, ogen, oren en snuit zijn wreef terug verder. Dit is eigenlijk het meest artistieke deel van het proces voor deze bijzondere patina. Met zorg u kunt gradatie, subtiele in sommige gebieden, agressieve in anderen en overgangen waar nodig. We wilden leven te geven aan de ogen en de klauwen, zodat zij in dit stadium waren gepolijst. Soms onthult de patina sommige onvolmaakt metaal werk dat in dit geval moest worden gerepareerd in een repatinated. Een geschoolde patina kunstenaar kan doen deze lokale correcties en nog steeds houden de patina continue, die uitdagende worden kunnen.
Ten vierde, het brons wordt verwarmd tot een temperatuur van spec. met een fakkel vóór, en als ferrric nitraat is gespoten op het beeld. Deze chemische stof, afhankelijk van warmte en toepassing kan variëren van bruin tot donkerrood. Het is een smerige chemische stof en vereist een gasmasker en ventilatie. Electrolytisch zal een mooie warmte aan het stuk dat van de grijze birchwood ontbreekt. We wreef terug sommige meer gebieden nadat de ijzer(III) werd toegepast om ervoor te zorgen zij stond uit en gaf sommige visuele intriges. In het algemeen, traditionele kleerkast zoals deze donkerder na verloop van tijd, dus het is belangrijk om dingen te maken een beetje lichter en soms exagerate contrast.
Tot slot, een duidelijke jas wordt toegepast. Traditioneel, vooral met kleine sculpturen, wordt gewoon een wax toegepast. Echter, dit stuk gaat buiten en is blootgesteld aan de elementen, met inbegrip van UV-licht, die met de patina reageert. We kozen een permalac graffiti met een wax afwerking. De wax opnieuw elk jaar kan worden toegepast en fungeert als een meer beschermende laag het brons. Het ook terug kan kloppen de soms ook refelective clearcoat. Zowel de graffiti en wax echt veranderen de diepte en de verzadiging van de kleuren van de patina. Het is nuttig te worden acustomed aan dit, zodat de voorgaande etappes op correcte wijze worden afgehandeld. We gebruikten ook een mat spray knock terug de "hotness" van de duidelijke jas voordat het waxen van de sculptuur. Ook glimmende kan doden een organische look, dus hebben we gekozen om niet de wax buff.