Stap 3: Het creëren van Master in Zbrush
Zo veel tijd in het bijzijn van je onderwerp mogelijk en zorg ervoor dat u verzamelen tientallen, zo niet honderden beelden. Hoe meer tijd u besteedt uw onderwerp bestuderen voordat u begint, hoe beter.
Eerst, maak een mesh binnen Zbrush, of zoals ik deed, in andere traditionele programma zoals Modo. Idealiter zullen de Maas in een statische en symmetrische houding om te profiteren van Zbrush van symmetrische beeldhouwen. In deze pose is het ook eenvoudig het superponeren boven een afbeelding in de orthogonale weergave om een nauwkeurige silhouet-verzorgen om een foto met minimale vervorming te selecteren. http://www.photomatters.org/lens-Angle
Vervolgens richten op het primaire niveau van formulier slag, het toevoegen van algemene volume en het krijgen van uw silhouetten juiste langs de drie hoofdas. Subdivisie niveaus toevoegen als u geleidelijk door secundaire en tertiaire niveaus van vorm verplaatsen. Zorg ervoor dat u een grondige kennis van de anatomie van uw onderwerp. Het volstaat niet dat een oppervlakte niveau begrip. Ecorche tekeningen maken is handig. Voorbeeld van een groot kunstenaar: http://www.scott-eaton.com/anatomy-for-artists-online-course
Het is van cruciaal belang om aandacht te besteden aan hoe licht communiceert met uw sculpt. Aandacht besteden aan zowel de schaduwen en spiegelingen zoals ze zijn de sleutel tot het begrijpen van de vorm. Merk op hoe licht en schaduw breken en continuïteit overal de sculpt.
Een groot voordeel van Zbrush is dat u tot het laagste niveau van de Subdivisie terugplaatsen kunt zelfs nadat u fijne details, zodat u correcties kunt aanbrengen om primaire vorm zonder te vernietigen uw detail werk hebt toegevoegd. Op dit punt, bent u nog steeds beeldhouwen in symmetrie modus, die uw werk in tweeën snijdt.
Vervolgens u zal poseren uw beeldhouwen te geven het juiste gebaar en houding. Deze fase is heel belangrijk bij het overbrengen van uw bedoelingen aan de kijker. Hoewel u poseable symmetrie kunt na poseren een sculpt, is het belangrijk toe te voegen een voldoende hoeveelheid detail voordat uw sculpt om te voorkomen dat geen onnodige beeldhouwen poseren. Houd er rekening mee dat wanneer u vormen uw beeldhouwen de anatomie zal verschuiven en zul je wat werk opnieuw nadat u symmetrie breken.
In dit hele proces is het ook nuttig zijn om betrokken uw klant (ervan uitgaande dat er een Commissie). Dit zorgt ervoor dat ze blij en minimaliseert u de hoeveelheid rework later.