Voor veel 3D artist, met name CAD georiënteerde pralines zoals mezelf, de taak van het modelleren van een organische object worden heel ontmoedigend. Wil je thatreally awesome dier/karakter/futuristische auto die je hebt gehad getrokken tot in je geest,
maar kan niet iets dat niet rechte lijnen trekken. Ik heb veel van machines, robots, en ingewikkelde mechanismen, opgesteld maar ik heb altijd ofwel bang om te proberen organics, of toen ik dat deed, ik was zo gefrustreerd met de resultaten (of dus het ontbreken van) dat
ik zou gewoon omhoog Als dit je, dan vrees niet! Deze tutorial zal niet alleen u aan het maken van mooie 3D Jack-o-lantaarns begeleiden, maar ook helpen velen van jullie verleden je angsten van organische of bij het minste help herdefiniëren van uw manier van kijken naar hen.
We zullen het modelleren van de Jack-o-Lantern hieronder, zoals het sferische geometrieën met gladde vlakken combineert (ik zal ingaan op Details later). Ik begon dit project toen ik zag de Jack-o-Lantern-wedstrijd op de website. Ik had organische vormen in deze mate nooit gedaan, maar via blind intuïtie of een gefluister van de heer, ik vond een aanpak die was smeedbaar genoeg voor organische, maar geometrische in de natuur. Dit proces maakt heb je de vrijheid van organische stoffen, maar met de rechte-week van geometrisch modelleren.
Ik zal met behulp van Blender 2.68a gebruiken voor deze tutorial, maar omdat het meestal een concept tutorial, dit zou moeten werken voor de meeste 3D modeling/CAD software. Laten we beginnen!