Stap 8: Firmware configuratie
Ik heb besloten over het gebruik van de nieuwste versie van Marlin (1.1 RC3) met een aantal wijzigingen om te werken met mijn lay-out. Ik heb mijn Marlin-bestanden opgenomen maar ik bespreken mijn configuraties hieronder voor verwijzing. Ik stel hoogst voor dat u gebruik van de software die ik opgenomen heb zoals ik heb een aantal wijzigingen specifiek voor deze bouwstijl.
Arduino
Download de nieuwste versie van de Arduino en de Marlin-schets in de map van de Marlin-RC/Marlin in het bijgevoegde .rar bestand openen. Klik op de "Schets" tabblad en vervolgens "Omvatten bibliotheek/beheren Libraries". Zoeken naar LiquidCrystal.h en installeer de nieuwste versie. U moet deze bibliotheek geïnstalleerd voor het LCD-scherm te bedienen.
Graphics
Als u bij een vergelijkbaar scherm als de me kunt u de zeer fundamentele logo-afbeeldingen wijzigen door te gaan naar het tabblad ultralcd_implementation_hitachi_HD44780.h en aantal regels van 435 via 504 met wat dan ook u zin voor vraagpremie van uw printer te wijzigen. Als u hulp nodig bij deze voel je vrij om me te contacteren.
static void bootscreen() {<br> show_bootscreen = false; byte top_left[8] = { B00000, B00000, B00000, B00000, B00001, B00010, B00100, B00100 }; byte top_right[8] = { B00000, B00000, B00000, B11100, B11100, B01100, B00100, B00100 }; byte botom_left[8] = { B00100, B00010, B00001, B00000, B00000, B00000, B00000, B00000 }; byte botom_right[8] = { B00100, B01000, B10000, B00000, B00000, B00000, B00000, B00000 }; byte exponent_two[8] = { //this creates a superscript 2 that's included in the Ultifaker2Go logo below B00110, B00010, B00110, B00100, B00110, B00000, B00000, B00000 }; lcd.createChar(0, top_left); lcd.createChar(1, top_right); lcd.createChar(2, botom_left); lcd.createChar(3, botom_right); lcd.createChar(4, exponent_two); lcd.clear(); #define TEXT_SCREEN_LOGO_SHIFT ((LCD_WIDTH/2) - 7) #define TEXT_SCREEN_LOGO_SHIFT2 ((LCD_WIDTH/2)+3) #define TEXT_SCREEN_LOGO_SHIFT3 ((LCD_WIDTH/2)+4) lcd.setCursor(TEXT_SCREEN_LOGO_SHIFT, 0); lcd.print('\x00'); lcd_printPGM(PSTR( "------------" )); lcd.print('\x01'); lcd.setCursor(TEXT_SCREEN_LOGO_SHIFT, 1); lcd_printPGM(PSTR("|UltiFaker")); lcd.setCursor(TEXT_SCREEN_LOGO_SHIFT2, 1); lcd_print('\x04'); lcd.setCursor(TEXT_SCREEN_LOGO_SHIFT3, 1); lcd_printPGM(PSTR("Go|")); lcd.setCursor(TEXT_SCREEN_LOGO_SHIFT, 2); lcd.print('\x02'); lcd_printPGM(PSTR( "------------" )); lcd.print('\x03');
Configuration.h
Het tabblad configuration.h binnen de Marlin-schets is echt alleen andere locatie waar u wijzigingen aanbrengen moeten zult als u veranderen van dingen zoals standaard stappen/mm, snelheden wilt, bed herverdeling, vanginrichtingen, regie, enz.
Als u wilt wijzigen van de naam van de printer kunt u lijn 78 wijzigen.
#define CUSTOM_MACHINE_NAME "UltiFaker2Go"
Als u van plan na mijn lichaamsbouw precies vervolgens met alle middelen gebruiken de identieke Marlin-RC bestanden die ik aan deze instructies verbonden ben. Als u nog niet Marlin vóór gebruikt en wil enkele wijzigingen ik stel na een gids zoals zulks men.