Stap 3: Basic-Code
Het doel van mijn eerste codering was dit bevestigen 'werken' met sommige visuele output te bereiken van het eenvoudige verkeer van de Wisser. Aangezien er weinig voordeel voor deze primitieve code, is de opgenomen schets de daaropvolgende vertoning die een eenvoudige gebruikersinterface voor controle omvat. De schets vereist geen bibliotheek.
De basis van de schets vloeit voort uit een beschrijving van de X9C103P waar de meest opvallende punt is "de teller niet rond terugloopt wanneer geklokt aan beide extreme." Als de teller wisser daarom oplopend of verlaagd door op ten minste het maximum aantal van het apparaat wisser kraan punten is, moet de Wisser één van de vaste terminals. Voor de X9C103P is de Wisser verkeer graaf nodig 100 en de nominale weerstand zal 0Ω of 10kΩ wanneer voltooid.
Van drie apparaten getest, begonnen allemaal met de ruitenwisser op de 10kΩ vaste terminal. Verlagen de Wisser teller voor de eerste iteratie wordt gekozen om te illustreren de "niet terugloopt" karakteristiek verondersteld in de schets. De tweede iteratie zal tonen de Wisser kraan punt dat wordt gesynchroniseerd met de toegewezen kraan nummer/weerstand. Vaste terminal voor de schets die het tap-nummer eenvoudig als nul op de 0Ω toegewezen is.
De opmerkingen in de schets aanbieding dient een flauw idee van het doel. De code is heel simpel gehouden en er is geen eis dat de waarden die worden gebruikt voor vertragingen goed onderbouwd zijn. Opgemerkt kan worden dat de code speciale melding maakt van het vermijden van het gebruik van niet-vluchtig opslag. Het lijkt dat de 'duidelijker' codering zou resulteren in de niet-vluchtige opslagruimte van elke beweging van de Wisser. Het is echter ook mogelijk de X9C103P technische fiche misread is geweest.
De opslag van een gewenste wisser positie in niet-vluchtig geheugen is niet in het toepassingsgebied van dit Instructable.
De fundamentele schets kan echter gemakkelijk worden uitgebreid voor deze mogelijkheid.