De Engineering-spoedcursus (voor Makers) (2 / 4 stap)

Stap 2: Kiezen van de juiste apparatuur


In deze stap zal ik besproken hoe om te kiezen van de juiste apparatuur voor uw project, maar presenteer ik de volgende disclaimer worden gereproduceerd voor alle makers daar.

DISCLAIMER: Mengen en bijpassende producten nuttig kunnen zijn voor elk project, dus gelieve niet het gevoel dat deze lijst een regel voor de bouw van het project is. Veel producten hebben meerdere doeleinden en het is aan de maker te beslissen welke functies het belangrijkst voor hun project zijn, en welke apparaten ze voelen het meest comfortabel met behulp.

Zoals vermeld in stap 1 van dit Instructable, zijn microcontrollers waarschijnlijk de meest geliefde product dat gebruikt wordt door de Gemeenschap van de maker. Ze zijn eenvoudig te gebruiken en de beschikbare middelen voor makers zijn schijnbaar eindeloos. Voor meer ervaren makers zijn er andere productcategorieën die ik dekken, willen zou zodat elke beginner begrijpt hun toekomstige project gebouw potentieel.


Veld Programmable Gate Arrays (FPGA): apparaten die flexibeler (programmering wise) dan microcontrollers en aanbod verhoogd prestatiesmogelijkheden.

Zoals eerder vermeld in stap 1 van dit Instructable, worden FPGA gebouwd om enorme project mogelijkheden bieden en hebben de mogelijkheid om volledig worden geherprogrammeerd. Bij de herziening FPGA online, ze vaak onderscheiden zich door hun functies, waaronder concepten zoals: logica cellen, geheugen capaciteiten, DSP segmenten, transceiver snelheden en I/O pinnen. Een korte uitleg van deze functies wordt hieronder vermeld zodat u kunt begrijpen waarover productpagina's.

Logica cellen: Een soort cel die geherprogrammeerd kan worden voor een bepaald doel. Weten hoeveel cellen beschikbaar zijn kan geven u een graadmeter voor hoe ingewikkeld kunt u uw project met behulp van de beschikbare stukken (dat wil zeggen het bezit van grotere aantallen van Legos zal u laten bouwen van een groter project, waar aantal Legos eigendom van invloed op de mogelijkheden van uw gebouw).

Geheugen: Verwijst naar de hoeveelheid processen die uw project tegelijk aankan.

DSP segmenten: Speciaal ontworpen voor gegevensverwerking. Vergelijkbaar met logica cellen maar gespecialiseerde voor signaalverwerking. Deze componenten bieden snelle berekeningen (d.w.z. analoog naar digitaal conversie, enz.).

Transceiver snelheden: Opgezet om te helpen snel ofwel communicatie tussen apparaten of binnen het forum zelf. Transceivers worden echter meer in het algemeen gebruikt om de mededeling van de Raad van bestuur met exterieur apparaten.

I/o-pinnen: Kanalen voor elk type van het doel van de mededeling, medeplichtigheid aan communicatie van en naar de Raad van bestuur.

Deze functies de ingenieur van de mogelijkheden van de Raad van bestuur met betrekking tot programmeren in kennis. Na het spreken met een andere mede-werker, gezegend op het gebied van inzicht in FPGA, kwamen we met een analogie beter uitleggen van het concept van een FPGA-board.

Wanneer het denken over een FPGA-board, kan je de foto van het menselijk lichaam. Over het geheel genomen heeft het een enorme hoeveelheid mogelijkheid, waarbij elk deel een functie die kan worden afgebroken heeft totdat het lijkt op een zeer klein, maar goed functionerende cel. Deze cellen zijn vergelijkbaar met logica cellen, die kunnen worden geprogrammeerd voor specifieke doeleinden en werk samen om een gemeenschappelijk doel te bereiken. Voor elke activiteit die je tijdens de dag doet, kan je lichaam vereisen het gebruik van meerdere cellen die samenwerken (zoals hoe het gooien van een voetbal worden gebruikt voor spieren in je arm, vingers, en coördinatie met je hersenen resulteren in een wenselijk antwoord). Echter, tijdens deze activiteit hoeft u waarschijnlijk nooit elke eencellige, en deze resterende cellen blijft inactief totdat geprogrammeerd voor een andere activiteit.

Terwijl deze analogie zeker niet elk aspect van een FPGA-board dekt, het wat licht werpen op hoe ingenieurs kunt deze apparatuur uitvoeren meer gecompliceerde projecten. In een poging om te bouwen van nuttige planken voor engineering activiteiten, proberen fabrikanten te combineren logische onderdelen van elk bord cellen om zo te maken mogelijk voor algemene doeleinden. Dit biedt de mogelijkheid aan om te helpen met een breed scala van activiteiten worden geherprogrammeerd elk bord. Zonder verdere technische onderwijs, is het moeilijk uit te leggen dat de planken van de FPGA mogelijkheden kunnen bieden. Maar met de beschikbare middelen online (sommige nuttige degenen hier vinden: 1, 2, 3, 4, 5), zelfs mensen zoals ik kan beginnen te begrijpen hoe met FPGA voor kleinere projecten (als deze ones hier: 1, 2, 3).


Pmod (perifere Module): Een klein I/O apparaat dat extra mogelijkheden tot programmeerbare logica (FPGA ex.) en ingesloten besturingselement (ex. Microcontroller) planken biedt.

In tegenstelling tot de FPGA kunnen Pmods een onervaren maker's beste vriend als gevolg van de extra functionaliteit die zij op uw bord bieden. Aangezien Pmods communiceren met planken met behulp van een opgegeven protocol (d.w.z. SPI, I2C, UART of GPIO) en de pinout (dat wil zeggen de middelen waarmee uw Pmod met je board verbindt), ze zijn meer in het algemeen gebruikt met ingesloten verwerking planken door makers. Zonder programmeren achtergrond, Pmods zijn makkelijk te gebruiken (en schrijf code voor) in combinatie met een microcontroller voorzien overeenkomen zij met de mededeling van de gedefinieerde signaal (bijv. de PmodJSTK en WF32 in dit Instructable beide communiceren met SPI).

Het gebruik van een Pmod kan bieden unieke project functies in combinatie met uw microcontroller-board. Sommige van deze wijzigingen van het project omvatten: toe te voegen een OLED-scherm (Instructable 1) dia schakelaars (Instructable 2) gebruiken, object afstanden (Instructable 3) meten, meten van versnelling en DC-motoren rijden (Instructable 4). Met de toevoeging van relatief goedkope project onderdelen bent u in staat om meer functionaliteit van de code in uw project, het maken van uw project veel meer uniek met eenvoudige aanpassingen van oude projecten gevonden online (Raadpleeg sectie codering).

Het lezen van het gebruik van elke Pmod is ook relatief eenvoudig voor niet-technici dankzij de online verwijzing handleidingen waarmee gelabelde diagrammen. Deze diagrammen zal nieuwe gebruikers tonen wat elk onderdeel van de Pmod wordt gebruikt voor; presenteren een grondig overzicht van de mogelijkheden van elke Pmod kan bijdragen aan uw project.


Microcontrollers: A eenvoudig apparaat dat wordt gebruikt door de meeste makers met programmering mogelijkheden die gemakkelijk zijn te leren.

Hoewel veel van deze werd uitgelegd in stap 1, gebruik makers vaak maken van microcontrollers als gevolg van hun eenvoud, inexpensiveness en easy-to-use interface. Deze apparaten zijn meestal geschikt met een USB-poort waarmee verbinding van de computer, waardoor de maker het apparaat met behulp van software zoals MPIDEgemakkelijk te programmeren. Elk bord microcontroller wordt gedefinieerd door de werkelijke microcontroller die, in de meeste gevallen ergens in het midden van het bord ligt. Deze microcontroller is wat makers kunnen programmeren met behulp van MPIDE en de omliggende delen zijn wat extra Raad functionaliteit bieden.

Op de meeste boards, kunnen de gebruikers verwachten om te zien verschillende connectoren en andere functies die de functionaliteit van de Raad van bestuur. De gemeenschappelijke verbindingslijnen die aanwezig kunnen zijn zijn de: PWM, macht, analoge, digitale I/O, SPI of I2C connectoren. Deze zijn hieronder om meer details over de werking van elke functie op de microcontroller.

PWM: (Pulse Width Modulation) Variabele spanningen betreft en kan worden gebruikt voor het dimmen van LEDs, en controle op het gebruik van geluid van motoren in een project. Voor meer gedetailleerde informatie kunt u deze tutorial.

Vermogen: Deze aansluitingen over het algemeen leveren macht op uw bord en daarom uw project tot leven te brengen. Macht kan worden verstrekt met behulp van een verscheidenheid van bronnen op uw microcontroller, zoals tussen de USB-aansluiting en uw computer, waar u programma's kunt testen en snel en wijzigen wat correcties nodig heeft. U kunt ook aansluiten op stroom met behulp van een energiebron als een pak van de batterij met jumper draden, of door het aansluiten van alternatieve voedingen met behulp van de toepasselijke connector (d.w.z. vat aansluiting).

Analoog/digitaal: Verwijzen naar de signalen die je board kan begrijpen. Analoge signalen zijn verschillend van digitale signalen in die zin dat zij voortdurend tussen tijd variëren, terwijl digitale signalen tussen verschillende "niveaus" na verloop van tijd variëren. Bekijk deze tutorial voor een snel overzicht van elk signaal met visuele voorbeelden.

I/O: Input/Output pinnen helpen je board verzenden of ontvangen van signalen van/naar andere apparaten. Deze pinnen alleen communiceren met behulp van hetzij de invoer- of uitvoerarchief functie (ze kunnen niet tegelijkertijd gebruikt worden), maar vergelijkbaar met stad snelwegen die richting halverwege de dag schakelen bij de doorstroming van het verkeer kunnen worden teruggedraaid.

SPI/I2C: Gebieden op het bord die naar SPI of I2C functies verwijzen zijn verwijzingen naar communicatieprotocollen. Het belangrijkste om te onthouden hier is dat als u probeert te maken van twee (of meer) apparaten communiceren, ze zitten kundig voor spreken dezelfde taal moeten (dat wil zeggen begrijpen zowel SPI).

Andere functies die kunnen worden gevonden op uw microcontroller zijn verschillende interactieve apparaten, zoals LED's, drukknoppen en reset knoppen. Deze kunnen de gebruiker verschillende project mogelijkheden (d.w.z. drukknoppen) program en wilt teruggaan naar eerdere stappen in uw programma (dat wil zeggen de reset-knop). Verschillende koptekst kunnen ook functionaliteit toevoegen met de mogelijkheid om het toevoegen van apparaten zoals Pmods.

Beginnen met een idee van het project en weten wat je wilt maken zal aanzienlijk beïnvloeden welk product is de juiste keuze voor uw project. Als je gevoel helemaal onzeker over welke bestuur is geschikt voor u, probeer te kijken naar andere Instructables om erachter te komen hoe andere makers gecombineerd de materialen kozen ze te gebruiken. Dit zal helpen u zien hoe kan (of misschien niet) belangrijk worden voor uw eigen creatie, en hopelijk u begeleiden op weg naar een succesvol eindresultaat. Voor meer hulp op een van de onderwerpen boven je kunt kijken op de pagina's met naslaginformatie, beschikbaar op de meeste websites, voor meer informatie over de specifieke producteigenschappen.

Als je eenmaal welke apparatuur weet zou u willen gebruiken, de volgende stap is uitzoeken hoe om uw apparatuur te stellen. In de volgende stap, zal ik dekken hoe het kiezen van de juiste software voor uw bord kan verbeteren het projectsucces van uw.

Gerelateerde Artikelen

Autodesk verwerft Instructables: Wat het betekent voor Makers

Autodesk verwerft Instructables: Wat het betekent voor Makers

dit mijn artikel dat ik heb net gepost op MAKE "Autodesk verwerft Instructables: wat het betekent voor Makers"Het grote nieuws was deze week "Autodesk verwerft Instructables." Het heeft me een paar dagen echt denken over dit voor mijn
How to Draw: voor Makers

How to Draw: voor Makers

Deze serie van Instructables laat u kennismaken met de basisprincipes van Perspectieftekening met maken in het achterhoofd.Ga door al mijn tekening Instructables, zetten in veel van de praktijk en u zal zitten kundig voor construeren tekeningen zoals
Designosaurus - Laser snijden Workshop voor Makers

Designosaurus - Laser snijden Workshop voor Makers

Kunnen een hele klas ontwerp en laser snijden een project in een workshop?Absoluut.Ik leer engineering outreach klassen op Makerspaces en scholen. We hebben vaak kinderen (en ouders) die zijn geïnteresseerd in het uitproberen van lasersnijden. Één va
Vliegtuig ik heb gemaakt voor Makers zorg

Vliegtuig ik heb gemaakt voor Makers zorg

Dit is wat ik heb gemaakt voor de Makers Care project. Er was een hoop van ons op youtube die one.for een grote zaak.Stap 1: Het beginIk gebruikte sommige Pine uit een oude dressoir, die ik al had afgebroken. Dan ik een foto van het vliegtuig die ik
Hoe te lezen Codes From Your Check Engine Light (voor oudere auto's)

Hoe te lezen Codes From Your Check Engine Light (voor oudere auto's)

kunt u een monteur een heleboel geld van uw auto foutcodes lezen wanneer uw check engine lampje licht, of u kunt grijpen een paperclip en lees de codes zelf betalen.Na 1996 alle auto's aangebracht om aan te sluiten op een externe fout code lezer. Vóó
Hoe te trekken bouw: voor Makers

Hoe te trekken bouw: voor Makers

Dit instructable zal betrekking hebben op de grondbeginselen van het manipuleren van vormen te construeren van complexe figuren, "bouwen" uw tekening, en zien via formulier.Als u nog niet gedaan stel dus al ik zeer op zoek via mijn eerdere teken
7 Tips voor Makers

7 Tips voor Makers

In dit instructable, ik zal je laten zien 7 snelle tips die uw leven als een maker een beetje gemakkelijker zal maken.Stap 1: Bepaling van het koolstofgehalte van het staalIn deze video, ik zal je laten zien een eenvoudige manier om te bepalen van he
MakeKit: een verveling kit voor Makers

MakeKit: een verveling kit voor Makers

Dit is een on-the-go-kit van algemene maken en tot vaststelling van de leveringen.Af en toe vind ik mezelf weg van huis en op zoek om de tijd in de manier waarop ik verkies meeste: maken en vaststelling van spullen!Als u als me bent en inherent gedre
Perrier witbrood voor Makers van brood

Perrier witbrood voor Makers van brood

dit is een prachtige, lichte, pluizige brood dat ik per ongeluk na veel storingen gemaakt!Stap 1: De Breadmaker... ik ben met behulp van een oude toastmeester brood doos 1186 die ik kreeg op de dag een paar jaar geleden, maar ik veronderstel dat elke
Hoe teken je Rendering: voor Makers

Hoe teken je Rendering: voor Makers

Dit instructable zal betrekking hebben op basisprincipes van het toevoegen van schaduwen en dimensie aan tekeningen evenals sommige fundamentele weergave technieken.De vorige Instructables in deze serie bedekt de basisprincipes van het selecteren van
Hoe teken je perspectief: voor Makers

Hoe teken je perspectief: voor Makers

Dit instructable zal betrekking hebben op de grondbeginselen van het tekenen van rechtlijnige vormen in 2 punts perspectief.De vorige Instructable in deze serie bedekt de basisprincipes van selecteren Hulpmiddelen voor tekenen, tekenen van de houding
Hoe teken je perspectief II: voor Makers

Hoe teken je perspectief II: voor Makers

Dit instructable zal betrekking hebben op de grondbeginselen van het tekenen van kromlijnige vormen in 2 punts perspectief.De vorige Instructables in deze serie aan bod:Basisprincipes van selecteren Hulpmiddelen voor tekenen, tekenen van de houding e
Waardoor realistische texturen (voor makers, kunstenaars en iedereen!)

Waardoor realistische texturen (voor makers, kunstenaars en iedereen!)

Hallo, iedereen! Ik was onlangs opdracht gegeven tot het opstellen van een homestead (een oude, houten huis), en hebben nog nooit gedaan een volwaardige landschappen in potlood vóór, het was een echte uitdaging om de structuren te kijken alsof ze "ec
Twitter Tweets op RSS-feed, naleven van de regels voor Twitter, OAuth, PHP, Apps Engine worden gebruikt

Twitter Tweets op RSS-feed, naleven van de regels voor Twitter, OAuth, PHP, Apps Engine worden gebruikt

U kan hebben genoten van de RSS-feeds Twitter aangeboden van enige tijd geleden, maar ze ging weg maart van 2013. Twitter onthuld versie 1.1 van de API in September van 2012. Twitter nu biedt tot gegevens in de indeling van JASON, en vereist dat u ee