Stap 9: Verbinding maken met de EyeWriter Software
De software voor beide onderdelen hebt ontwikkeld met openframeworks, een cross-platform c++ bibliotheek voor creatieve ontwikkeling. Om te compileren en te ontwikkelen van de broncode EyeWriter, moet u downloaden van openframeworks (pre release v0.06). Documentatie, setup gidsen en meer informatie kunnen gevonden worden op http://openframeworks.cc.
Voor meer info op de software van de EyeWriter Klik hier.
PS3 Eye drivers & QT onderdelen
Om te kunnen gebruiken de PS3 eye zal u wilt downloaden van een bestuurder/component en installeer het.
Voor een mac zal u wilt downloaden van de quicktime component hier en zet het in uw-hardrive / / bibliotheek/QuickTime.
Voor meer informatie over het gebruik van het op een PC Klik hier.
Video-opname
Als alternatief, als u van plan een andere soort NTSC camera te gebruiken, zult u beed een video-opnamekaart. We hebben met succes de Pinnaccle Dazzle USB-DVD-recordergebruikt. Gebruik dit apparaat u moet een PC-stuurprogramma installeren of gebruik VideoGlide. Deze software vereist een user-licentie die ongeveer $25.00 dollar kost
Eye-Tracking Software
De eye-tracking software detecteert en tracks van de positie van een leerling uit een binnenkomende camera of videobeeld en maakt gebruik van een kalibratie-reeks de bijgehouden oog/leerling coördinaten toewijzen aan posities op een computerscherm of projectie. Merk op dat we de GSL (gnu wetenschappelijke bibliotheek) voor kalibratie, die GPL gebruiken, dus het oog broncode voor het bijhouden is GPL.
De leerling bijhouden berust op een heldere en donkere beeld van de leerling. De diy bril die we ontworpen gebruiken nabij-infrarood leds te verlichten van het oog en een donkere leerling-effect creëren. Dit maakt de leerling veel meer te onderscheiden en dus gemakkelijker te volgen. De camera deel van de software is ontworpen zodat de afbeelding kan worden aangepast met de helderheid en het contrast te krijgen een optimale afbeelding van het oog.
Het deel van de kalibratie van de software geeft een reeks van punten op het scherm en registreert de positie van de leerling op elk punt. Het is zo ontworpen dat een persoon de bril zich op elk punt richten moet zoals deze wordt weergegeven. Wanneer de reeks is voltooid, worden de twee gegevenssets gebruikt voor het interpoleren van latere oog posities bevinden ten opzichte van het scherm.
De volgende tutorial walk-through van de software zal u helpen om beter te begrijpen de tracking-interface.
eyewriter tracking software walkthrough uit thesystemis op Vimeo.
Oog-tekening Software
De oog-tekening software is ontworpen om te werken met de EyeWriter tracking software, alsmede commerciële oog-trackers zoals de MyTobii. Het is momenteel een afzonderlijke toepassing van de EyeTracker, maar ook zullen we een gecombineerde versie waarin de twee samen te werken.
De tool laat u te vestigen, manipuleren en stijl van een tag met behulp van een tijd gebaseerde interface zodat triggering knoppen of het maken van punten voor de tekening door te focussen op de positie voor een bepaalde hoeveelheid tijd is bereikt. Codes en tag gegevens kunnen ook worden geüpload via FTP en HTTP Post.
De volgende tutorial walk-through van de software zal u helpen om de tekening interface beter te begrijpen.
EyeWriter - tekening App walkthrough van Theo Watson op Vimeo.