Stap 5: Geluid Chambers
Zoals ik al zei, ik heb geprobeerd een paar verschillende vormen voor deze. Mijn oorspronkelijke gedachte was om de shape van een mooie, gebogen luit-type. Het werd echter duidelijk, dat de bouw van deze shape zou veel ingewikkelder dan ik was op zoek naar in een eerste versie van dit instrument. Uiteindelijk, en omdat ik hield van de vorm en geluid, ik landde op een rechte vertanding ontwerp dichter naar een balalaika. Dit was natuurlijk passen bij de vorm van het geheel, en geholpen om te benadrukken de zeshoek thema.
Ik verfijnd het ontwerp door middel van verschillende versies, met steeds mooie hout voor elk. Mijn eerste multiplex was wat zeer ruw materiaal van Home Depot, een volgende versie gebruikt een lgs dunner en hogere kwaliteit van Rockler in Pasadena, en tegen de tijd dat ik twee versies meegemaakt, ik was echt duidelijk op mijn ontwerp en vanuit Huis van hardhoutnaar een alle berk 3-laags hout konden gaan. Het kwam in een enorme blad dat moest worden omgehakt gewoon te passen in mijn auto.
Het laatste hout was verrassend resonant multiplex. Ik had liever een massief hout, hoewel de kosten in tijd en geld hoger was dan ik, ten minste voor deze eerste volledige versie wilde.
(Dit is een ding dat ik geleerd tijdens dit project heel goed: het is beter om een paar bezuinigen dan om te krijgen vastzit in te veel details en niet helemaal gedaan krijgen.)
Aangezien ik had weinig tijd beschikbaar met de hulpmiddelen van de houtbewerking, zou ik berekenen, meten en markeren thuis, dan een duik in het daadwerkelijke snijden in de winkel.
De goede kamers ontstonden de status die ze hadden dankzij overleg met een ander lid van de Crash, Theron, die ukuleles in het verleden hadden gebouwd en was in staat om te helpen me het ontwerp (geen bedoelde woordspeling) verfijnen. Er is een blok van hout dat is gelijmd net binnen en biedt ondersteuning voor de nek. Zonder dit, zou de nek nooit geweest kunnen omgaan met de druk van de snaren. Zie foto's.
In de hele schuren gebeurd, maar nadat de fundamentele organen werden geassembleerd, ik deed een grondige werk met een orbitaal schuurmachine, die zorgde voor een jutting gebreken, aanhoudende lijm, en laat me wat meer dun van het gezicht van de kamers.
Extra details kwam na de kleuring proces, zoals het toevoegen van de scharnieren, gesneden moer en zadel (zie foto's voor deze), tuning haringen en snaren.