Deze dagen, (meeslepende) ervaringen zijn prioriteit gegeven aan over pure functionaliteit en specificaties op papier. Deze verandering van focus heeft beïnvloed het ontwerpproces van industrieel ontwerpers, architecten, app-ontwikkelaars en artiesten, streven naar het maken van prototypes van wat een concept zou voelen. Virtuele realiteit is oplossing voor het simuleren van een interactieve omgeving met een groot potentieel, door middel van een snelle iteratiecyclus en lage investering.
Google heeft uitgetrokken virtuele realiteit aan de massa's met karton, een vr headset voor uw telefoon gemaakt van, je raadt het al, karton. Het scherm van de telefoon, gecorrigeerd door middel van een lens voor elk oog, creëert een stereoscopische beeld dat bijna uw gehele gezichtsveld vult. De gyroscoop en de accelerometer voor de telefoon bijhouden de rotatie van uw hoofd, zodat u in de omgeving van de virtuele werkelijkheid vrij rondkijken kunt.
Eenheid is een gratis game-engine die de productie van games voor vrijwel elk platform denkbaar, van mobiel naar bureaublad aan console ondersteunt. Google is bouwen een SDK (software development kit) voor het gebruik van karton in eenheid, waardoor het eenvoudig aan de slag.
In deze tutorial
- Het opzetten van een eenheid voor VR met karton
- Creëren van een eenvoudige VR-scène, en laden van het op uw telefoon
- Navigeren in het milieu
- Sfeer creëren met lichten, shaders en schaduwen (terwijl prestaties pittig)
Interactiviteit met de objecten in de scène van de virtuele realiteit
Het wordt ten slotte afgesloten met een evaluatie van VR als een techniek voor prototyping concepten voor de echte wereld.