Stap 7: Verlichting en arcering van het milieu
Laten we proberen om Simuleer het uiterlijk van de video met behoud van hoge prestaties.
- Er zijn geen echt donker plaatsen op de kamer, en het heeft een blauw / paarse gloed. Dit kan worden gesimuleerd met behulp van de een aantal Puntlichten (GameObject > licht > punt licht). Geef ze de gewenste kleur en schaduwtype instellen op 'Zachte schaduw'.
- Een tweede licht panel moet worden toegevoegd rond het plafond gat, met minder intensiteit. Gewoon kopiëren van bestaande en de schaal aanpassen. Maak een nieuw materiaal met minder intens emissie in een meer neutrale kleur, en toe te passen.
- Een materiaal maken en toepassen op alle muren. Sommige gladheid geven het materiaal en de kleur albedo ingesteld op een blauwachtig wit
- Verbetering van de kwaliteit van schaduwen door te gaan naar bewerken > Projectinstellingen > kwaliteit en instellingen schaduw afstand tot en met 20. Dit betekent dat eenheid zal niet de moeite berekenen schaduwen verder weg. Als uw apparaat kunt omgaan, kan u ook de resolutie van de schaduw instellen op iets hoger.
- Aantal mist toevoegen door te gaan naar Venster > verlichting > scène en controle mist (dichtheid rond 0,05 en paars wit als kleur).
Een belangrijk onderdeel van het krijgen van hoge kwaliteit, real-time verlichting zonder verlies van prestaties lichte sondes en reflectie zijn sondes. Dit zijn in principe onzichtbare objecten in de scène, die genieten van de verlichting en toepassen op het object om hen heen.
- Een lichte sonde groep starten door te klikken op GameObject > licht > licht sonde groep. Zet de positie op 0,0,0.
- Klik op 'Alles selecteren' in het deelvenster inspector
- Klik op 'dupliceren geselecteerd'
- Gebruik het Verplaatsgereedschap tot de geselecteerde sondes overgaan (zie animatie)
- Herhalen, totdat de ruimte wordt gevuld up (kunt u ook de schaal van de gehele groep).
- Toevoegen van een reflectie-sonde door te klikken op GameObject > licht > reflectie sonde
- Plaats een paar sondes rond de scène (4 zou fijn moeten zijn), en de grootte.