VRAAG
Wat krijg je als je combineren Snap!, de premier slepen en neerzetten van programmeertaal, met een uit de plank rover voertuig kit, een Arduino micro-controller en s2a_fm interface software?
ANTWOORD
Een flexibele, voordelige fysieke onderwijs computerplatform.
Voor ongeveer $65,00 voor de bedrade versie of $120.00 voor de WiFi versie, kunnen u en uw leerlingen monteren van dit prototype rover en gebruik het als basis om te leren over programmeren, fysieke computing, elektronica en robotica. Na voltooiing van dit project, worden extra sensoren en actuatoren eenvoudig toegevoegd.
U kunt deze tutorial ook gebruiken als een basis voor minder dure en ambitieuze projecten van de motorische controle.
INTRODUCTIE
Het vinden van een onderwijs-platform voor fysieke computing dat is redelijk geprijsd en flexibel genoeg is om te voldoen aan de behoeften van studenten wier vaardigheden en leeftijden variëren, lijkt een onmogelijke taak. Dat is de uitdaging die dit project pakt frontaal.
Dit prototype-project niet alleen een oplossing vindt voor de begrotingskwesties, maar zoals we zien zullen, lost de flexibiliteit kwesties als goed. Wij de begroting onder controle te houden met behulp van lage kosten, uit de plank hardware en open source, gratis software.
Het aanpassingsvermogen-problemen op te lossen zo blijkt, is echt een magnetisch! De Snap! programmeertaal die is. Zoals u ziet, zodra de hardware en software is in de plaats, het blijft ongewijzigd, met de variabiliteit die nodig zijn om de behoeften van specifieke klas beperkt tot de Snap! programmeeromgeving. Dit helpt bij het vereenvoudigen van het leven van elke klas instructeur onderwijs computing.
EEN WOORD OVER MODULE! , ARDUINO, en s2a_fm
Snap!, is een gratis te gebruiken, visuele, drag-and-drop programmeertaal, die afkomstig is van de goede mensen van de Universiteit van Californië, Berkeley. Snap! echt opvalt onder visual slepen en neerzetten van talen. Het heeft "bouw uw eigen block feature" laten we u aangepaste programmering blokken die toegankelijk overal binnen een project zijn maken. Aangepaste blokken zijn gemaakt met behulp van de set van de bekende standaard blok voorzien van Snap!, dus maken en uitbreiden van de programma's slechts een natuurlijke uitbreiding is van wat je al weet. Buitendien, te citeren van de module! Referentie handleiding, "het kenmerkt ook eersteklas lijsten, eersteklas procedures en voortzettingen. Deze toegevoegd mogelijkheden maken het geschikt voor een ernstige Inleiding tot de informatica voor high school of college students." Hierdoor is de programmeeromgeving voor studenten van verschillende leeftijden en capaciteiten worden afgestemd. Het beste van allen, kunnen fysieke apparaten worden gecontroleerd en bewaakt via module! zonder te hoeven leren eventuele aanvullende programmeertalen. De interface programma genaamd s2a_fm, naadloos verbindt een Arduino micro-controller te Snap!. Het gebruikt het Firmata hardware abstractie protocol te controleren de Arduino.
In de pagina's te komen, zullen we de eerste stadia van de module bouwen! Mobiele, een WiFi-gecontroleerde zwervende voertuig. We beginnen met een bedrade versie van dit project. We dan overschakelen snel op een WiFi-versie met een minimum aan inspanning (met dank aan Snap!). We nemen een korte discussie van de softwareonderdelen gebruikt in dit project en een blik op hoe de aangepaste blokken werden vervaardigd voor de module! Mobiele en hoe ze kunnen worden aangepast voor gebruik door studenten van elke leeftijd of vermogen niveau.
Na het lezen van deze tutorial moet u zitten kundig voor eenvoudig toevoegen van sensoren en andere actuatoren aan de module! Mobiel voor extra functionaliteit en leermogelijkheden.