Stap 3: NerdClock - het hardwareontwerp II: schema's & hoe het werkt
Nu u welke onderdelen zijn in principe verplicht om te bouwen van dergelijke een binaire klok weet, laat mij u uitleggen waarom. Pas het schema uit dit deel als je echt niet schelen hoe het werkt.
---
Het ontwerp van de Standalone Arduino
Arduino is koel, de code vereenvoudigt veel, en het belangrijkste: de eenvoudige manier om het uploaden van uw code gewoon met behulp van de USB-interface. Wij zullen nemen van de geprogrammeerde, debugged AVR op de Arduino uit en maken het standalone voor onze klok we op PCB's of prototyping board bouwden.
---
Rijden de RGB-LED 's
... is eenvoudig en ongecompliceerd. Er zijn drie delen die het mogelijk maken van de matrix:
- De Atmega328 hoeft niet 24 output pinnen. Dus we 3 x 74HC595 8-bit shift registers gebruiken om uit te breiden onze I/O-pinnen die nodig zijn om te controleren van elk van de 6 x 4 = 24 RGB LED's kathoden.
- Aangezien in theorie (en in werkelijke) de huidige tekenen van elke LED-kathode van een paar mA tot 60 variëren kan mA, het is perfect te gebruiken een eenvoudige MOSFET N-kanaal, dat het grote kenmerk heeft van spanning gecontroleerd worden, in plaats van huidige wordt gecontroleerd, zoals een BJT zou zijn. Omdat we niet weten wanneer onze LED zal moeten wastafel 2 mA of 60 mA. Dat verklaart het gebruik van de 24 x 2N7000 kleine signaal N-kanaal MOSFETs. Voor goede pull-down moeten 1 M weerstanden worden gemonteerd tussen de bron (GND) en de poort.
- De anoden moet een positieve spanning. GND dus over te schakelen naar hen zal niet zinloos hier. Dat is waarom we moeten nu de zogenaamde hoge kant switching voor hen anoden. Dit kan worden gedaan door P-zenders MOSFETs. Anoden van dezelfde kleuren zal worden samengebonden en elk van de drie kleuren krijgt eigen P-MOSFETs. Deze worden aangedreven door drie van de Arduino (AVR) PWM pinnen te geven elke kleur een helderheid.