Stap 2: Het is alle zakelijke vooraan...
Met de Auto-Vari 64 verwijderd begon ik van bovenaf strippen van het orgel. Het deelvenster stem selecteren met alle de veelkleurige aan-uitschakelaars was gekoppeld aan de drum machine beugel en op zijn plaats gehouden met vier schroeven. Ik gesneden zorgvuldig de draden van de wirwar, waardoor genoeg draad op de switches te werken met later. Dit zijn echt cool switches, maar ze zijn ingebouwd in het deelvenster niet worden verwijderd en apart gebruikt.
Ik keerde de drum machine beugel terug naar de rechtop en die de schroeven weer aan bij het ophouden. Daarna begon ik het verwijderen van de individuele printplaten. Ik werkte van links naar rechts en de kabelboom verwijderd als ik ging. Hammond ontwerpt hun organen met aparte planken voor elke functie binnen het ontwerpen. Dit maakt een heleboel zin als het dezelfde vibrato-effect of passieve mixer bestuur kan worden aangesloten op de vele verschillende modellen. Dit vergemakkelijkt de demontage en intrigerende mogelijkheden voor later hacking.
Volgende ik verwijderd van de trim stukken van het toetsenbord en de dissel vergadering verwijderd. Deze zijn in principe potten gemonteerd in een rij om na te bootsen de vormfactor van traditionele orgel dissel glijden. Met de bekleding en dissel verwijderd ik haalde de toetsenbord release schroeven van de onderkant van het orgel-Bureau. Hierdoor konden de toetsenborden te zwaaien tot geven toegang tot het circuit onder. Ik heb verwijderd de houten trim stukken uit de aluminium toetsenbord frames. Ik verwijderde de toetsenborden door het verwijderen van de schroeven verbinden het scharnier de het hoofdorgel lichaam. Mij zweem zorgvuldig de kabelboom toetsenbord terug naar waar het de belangrijkste stem bord aangesloten en losgekoppeld van het vanaf daar.
Terwijl ik was het verwijderen van de toetsenborden merkte ik iets interessants. Eén van de trim stukken had een gouden gekleurde strip en een knevel met het label 'arpeggiator' schakelen. Toen het orgel nog werkte had ik de schakelaar omgedraaid maar merkte geen invloed op het geluid van de toetsenborden. Ik dacht dat het was een losse verbinding en dacht niets meer van het. Toen ik was het verwijderen van het deelvenster met de trim goudstuk was ik verrast om te zien een grote stengel van draden aangesloten op de rug als een enorme zenuw ganglia. Nadere inspectie bleek dat ze waren allemaal op de gouden strip aangesloten en bedraad in de belangrijkste stem bord in correlatie met de toetsen op het toetsenbord van de bodem. Ik neem aan dat de gouden strip was vergelijkbaar met de touch-strip op de Suzuki Omnichord, waardoor de speler om te 'tokkelen' van het instrument. Ik ben benieuwd wat dit klonk als nu. Dat leert me aan RTFM! (Of op zijn minst GoogleTFM)
Met de toetsenborden verwijderd klaar Ik ben strippen van de planken en Draadboom. Ik zet de planken opzij voor later te worden verwerkt, de resterende harnas doorgedrukt aan de achterzijde van het orgel en ging naar een band-hulp krijgen voor mijn bashed knokkel.