Stap 4: Stel de tabel
De basis:
Als een recept van de pastei is deze open voor interpretatie. De code is vrij goed gedocumenteerd zodat wijzigingen zou vrij eenvoudig.
Als u een paar wijzigingen aanbrengen wilt, lees dan verder. Ik heb de constanten die u wijzigen wilt onder uitgelegd.
Zodra u het bestand opgeslagen op uw apparaat hebt en de gewenste wijzigingen hebt aangebracht, voert u de opdrachten onder in een terminal om het programma te compileren.
g ++ /YourPath/RandomLED.c -o RandomLED - lwiringPi
Als er staan geen fouten, kunt u het programma uitvoeren door het volgende in te voeren in een terminal-venster:
sudo. / RandomLED
Bewerking:
Het programma wordt opgestart en uw groene "Ready" licht zal worden verlicht. Druk op de "Pick A Pie"-knop om te beginnen met de lichten. Zodra uw keuze is gemaakt en uw knippert u kunt de "Reset" knop ingedrukt te resetten van de lichten en probeer het opnieuw. Het hele punt van de Pi dag Raspberry Pi Pie Picker is natuurlijk om de keuze voor u maken, zodat u echt niet mag worden indrukken van de reset-knop tenzij je wilt pronken hoe cool uw project is.
Uitleg van de code:
Het programma wordt gestart door het controleren van de hebt u WiringPi geïnstalleerd. Als u dat niet doet, zal u moeten krijgen geladen. Volg de instructies op de website van de ontwerper.
Vijf-constanten zijn controle van de snelheid van het licht en hoe snel ze vertragen.
- firstSpeed: dit is de eerste vertraging in milliseconden dat uw verlichting blijft op
- lastSpeed: dit is de langzaamste vertraging tussen lichten voordat de finaleronde en keuze wordt weergegeven
- slowSpeed: dit is de snelheid van de laatste ronde voordat de keuze wordt weergegeven
- speedInc: dit is het nummer (in milliseconden) dat de lichten tussen cycli vertragen zal. De tweede cyclus van licht zal dit aantal milliseconden langzamer dan de eerste ronde. De vertraging verhoogt speedInc/8 milliseconden tussen elk licht
- blinkSpeed: dit is de snelheid met met de uiteindelijke keuze knippert