Stap 6: Basic Video
Eerst, zullen wij moeten veranderen onze schakeling een beetje;
(
)
We hebben toegevoegd 2 dingen;
Een 5MHz kristal op pin 30 en 31. De Propeller moet sommige snelheid en precisie om video gegevens te genereren, de Prop zal neem die 5MHz input kristal en vermenigvuldig het door 16 voor een kloksnelheid van 80MHz.
De video-aansluiting van een RCA (Composietvideo)
u zult verbinden 3 pinnen voor het genereren van de video,
P12 doorloopt een 270 ohm weerstand op de aansluiting
P13 doorloopt een 560 ohm weerstand op de aansluiting
P14 doorloopt een 1.1 k ohm weerstand op de aansluiting
Nu dat de video-aansluiting en kristal zijn ingesteld, is hier het programma;
Het programma krijgt dit beeld weer te geven op uw TV:
Ik zal kort lopen via dit programma om u een idee wat gaande is er, maar ik zal het bewaren van de gedetailleerde analyse voor een toekomstige instructables. Laten we beginnen met het CON blok;
CON
CON houdt programma-constanten zijn. Er zijn 2 speciale constanten hier;
_clkmode
Deze constante vertelt de Propeller welke kloksnelheid die het op moet draaien. Als u om het even wat niet opgeeft, de prop een interne oscillator gebruikt om te lopen ongeveer 20MHz. Deze instelling (xtal1 + pll16x) vertelt de Prop nemen de frequentie van het kristal te vermenigvuldigen met 16. Neem een kijkje op de Propeller-handleiding voor andere geldige klokinstellingen.
_xinfreq
Als u van een kloksnelheid die gebruikmaakt van een kristal gebruikmaakt, moet u de Prop vertellen hoe snel het kristal is! het instellen van de _xinfreq op de 5_000_000 vertelt de prop dat de frequentie van het kristal 5MHz is. Opmerking: in Spin, onderstrepingen (_) worden genegeerd, dus mensen ze vaak gebruiken om grote getallen makkelijker te lezen.
OBJ
Het blok obj vertelt de compiler: "Als ik verwijs naar een methode (PUB of PRI) in een ander bestand, dit is waar je". Ik zal een volledige bespreking van het gebruik van objecten voor een ander instructable reserveren, maar voor nu, denk maar aan objecten als een manier om te nemen van andere code.
De code die we hier gebruiken is voorzien van de Propeller-Tool. tv_text is code om te beginnen met een TV en eenvoudige tekstinformatie weergeven over het. Er zijn een TON van andere objecten beschikbaar op de Parallax Object Exchange, ook.
Belangrijkste PUB
Dit is het belangrijkste codeblok. Text.Start verwijst naar de methode van de PUB-start in het object text. Het opstarten van de TV en geheugen voor het scherm behoudt.
Text.str verwijst naar de str-methode in het object text, gebruikt het de Propellers ingebouwde lettertype weer te geven van een tekenreeks. We gebruiken de string() functie van spin te verklaren de tekstreeks wilt weergeven.
That's it! Er zijn andere weergaveobjecten TV beschikbaar. De demo van de afbeeldingen (inbegrepen wanneer u het hulpprogramma Propeller downloadt) bevat methoden om tekst, kleuren en afbeeldingen weer te geven, een screenshot is hieronder. U kunt ook downloaden van de demo van de afbeeldingen op de Object Exchange.