Stap 1: Theorie: veelvlakken
Veelvlak: van poly (veel) en hedron (gezicht). Veelvlakken zijn 3D geometrische vormen. Ze zijn opgebouwd uit polygonen (gon - hoek/hoek), die 2D-geometrische vormen zijn. Veelvlakken benoemt en ingedeeld op basis van het aantal en type van gezichten, en hun symmetrie, evenals hoe zij kunnen worden geconstrueerd.
Misschien wel de meest fundamentaalgroep is de Platonische lichamen (alle bestaan uit identieke, regelmatige veelhoeken, weergegeven in een weergave hierboven). Zij zijn de tetraëder, hexahedron, octaëder, dodecaëder en icosaëder. Een andere gemeenschappelijke groep is de Archimedische lichamen, die alle bestaan uit identieke hoekpunten maar allerlei gezichten (twee of meer soorten van regelmatige veelhoeken). Er zijn 13 van deze (afhankelijk van de exacte definitie - Zie voor meer, het gaat verder pagina), weergegeven in de tweede render. Er zijn verschillende andere groepen, maar deze groepen kunnen minder vaak gebruikte.
De bovengenoemde groepen zijn alleen voor veelvlakken met regelmatige-veelhoekige gezichten; Natuurlijk, een theoretisch oneindig aantal onregelmatige-veelhoekige veelvlakken, alsmede onregelmatig-verticed, regelmatige veelhoekige veelvlakken zijn mogelijk, maar alleen degene eenvoudiger zijn praktisch om te bouwen met Ow van methoden, vanwege hun omvang en vergrendeling van de beperkingen opgelegd door de geometrie van het gegeven model.