Stap 8: VHDL Modules beschrijvingen
Linear_FB_Register (Random Number Generator) Module
Deze module is wat een aselect getal genereert. Aan de stijgende rand van klok, de uitvoer 8 bit nummer wordt "00001111" of 15 in decimale notatie als de reset is '1'. De rest van de tijd een willekeurig getal gegenereerd voortdurend.
D_FF (D flip-flop) Module
Deze module is een D flip-flop. Haar inbreng krijgt de uitvoer van de random number generator. Aan de stijgende rand van de klok, als het inschakelen (knop) '1' is dan de ingang is vergrendeld en dus de output van de flip-flop.
sseg_dec (7-segment Display Decoder) Module
Deze module werd geschreven door Bryan Mealy van de California Polytechnic State University op 16 December 2010. Het is een zeven-segment beeldschermstuurprogramma van vier cijfers. Het neemt in de 8 bit nummer output van de D flip-flop en converteert deze naar een decimaal getal. Het decimale getal wordt vervolgens weergegeven op het display van de zeven-segment op het bord Nexys2.
clk_div1 (klok Divider) Module
Deze module werd geschreven door Bryan Mealy van de California Polytechnic State University op 27 December 2010. Het neemt in de klokfrequentie en verdeelt het in een langzamer frequentie. Deze lagere frequentie wordt gebruikt als de klok voor de random number generator en de D flip-flop.
COMP_8bit (8 Bit Comparator) Module
Deze module vergelijkt de speler binaire getal input aan het getal dat wordt weergegeven op het display van de zeven-segment. Als beide getallen gelijk zijn dan de output dat is zijn ze gelijk. Als de getallen niet gelijk zijn dan de output dat is ze zijn ofwel kleiner of groter is dan.
Game_State Module
Deze module is een eindige toestandsmachine, zie bovenstaande diagram. Haar twee staten zijn winnen en verliezen. Als de uitvoer van de Comparator is gelijke en niet minder dan en groter dan het spel in staat win is. Als de uitvoer kleiner of groter dan is en niet gelijk, het spel in staat is verloren.
LED_Matrix_Display (spel resultaat) Module
Deze module toont of de speler het antwoord juist of onjuist is. Als het spel staat winnen is dan de speler correct is en de 8 groene LEDs op het bord Nexys2 zullen op. Als de status verliezen dan het spelen onjuist is en de rode LEDs van het externe LED-matrix zal op.