Stap 1: Van het masker skelet
Zodra ik hoe ik wilde het ontwerp besloten te kijken begonnen ben ik met de knop 'nieuw' te selecteren en de wijziging van het skelet. U krijgt om te beginnen met een zeer basisvorm om rond te spelen met. U kunt maken en verwijderen van aanhangsels en manipuleren door verplaatsen, vormgeven, poseren en schalen, maar de symmetrie van het skelet kan niet worden gewijzigd/verwijderd.
Voor dit ontwerp gebruikte ik de shape tool om de algemene omvang van het model. Één ding om te onthouden bij het vormgeven van het model moet niet vergeten de gaten voor de neus en de tekenreeks/elastiek/lint te doorlopen en de gaten van de ogen.
Men moet in gedachten houden dat als u dit te ingewikkeld om te beginnen met het kunt beperken de sculpting detail en kan zelfs weigeren aan 'bakken' op de volgende fase van ontwikkeling.
Het misschien lijkt vanzelfsprekend maar vergeet niet te houden het opslaan van uw werk of u mogelijk teleurgesteld wanneer ze ontdekken dat uw werk is niet up to date.