Stap 4: Stap 4: Code
Ik aangesloten de Arduino code die ik gebruik het project uit te voeren. U zult moeten configureren van uw eigen hex-codes voor de afstandsbediening, dus stel de seriële monitor open en ziet u de hexadecimale code van elke knop die u op drukt. Waarden vervangen door mijn eigen.
Het "pitches.h" bestand wordt niet gebruikt in een van de belangrijkste functies, maar net zo een leuke extra voor de zoemer. Ik heb deze ingesteld om te spelen een beetje afstemmen wanneer de infoknop op mijn afstandsbediening is ingedrukt. Kunt u die functie verwijderen en pitches.h en het heeft geen invloed op normale werking van de Gyroid.
De functies van de interface in de code zijn displayMenu(), menuSelect() en de menu navigatiefuncties. Deze worden gebruikt voor het weergeven van de menu's en start de kerntaken op het juiste moment.
setMessage(), displayMessage() en clearMessage() werken rechtstreeks met de bericht-matrix, terwijl sleep() en setDistance() behandelen zetten van het apparaat om te slapen en het wakker. motorTest() is wat drijft de rotatie van de armen.
Er zijn opmerkingen in de code om te helpen begrijpen wat ik doe in elke functie.