Stap 3: Inzoomen op uw reference-object
CASUAL:
1 inzoomen op uw bekende object.
2 punten op uw reference-object met een bekende grootte selecteren
3 registreren de locatie van de pixel (gevonden op de onderste recht had hoek van MS Paint)
4 met deze ik geselecteerd object wijst drie elkaar zo ver mogelijk.
5 de positie van elke pixel wordt aangeduid met een x- en Y-coördinaat en wordt opgemerkt in deze mode (X, Y)
6 voor deze drie punten de x, y-coördinaten zijn: (396,1013) (512,1011) en (512,934)
TECHNO, GEEK, ENGINEER:
1 inzoomen op uw bekende object. Zoomen super dicht echt helpt niet teveel Onthoud dat dit is slechts een schatter. Bovendien moet het beeld hebben een hogere resolutie voor dit effectieve/nauwkeuriger te zijn.
2 Selecteer punten op uw reference-object.
3 registreren de locatie van de pixel (gevonden op de onderste recht had hoek van MS Paint)
4 met deze ik geselecteerd object wijst drie elkaar zo ver mogelijk. Heb ik de punten zo ver uit elkaar geselecteerd mogelijk om mij de grootste nauwkeurigheid met mijn metingen en berekeningen.
5 X, Y cartesische coördinatensysteem; X-as loopt parallel aan de onderkant van het scherm.
6 voor deze drie punten de x, y-coördinaten zijn: (396,1013) (512,1011) en (512,934)