Stap 6: Bewerken van 3D live rand vangt
Met de raw-bestanden opgeslagen in de wolk, volgde ik een digitale workflow die ik heb gewerkt met een aantal keren hier bij Pier 9, die ik heb in dit Instructable geschetst.
Dit proces verwijdert ongewenste gegevens, past u de dichtheid van het gaas-uitgangen en een solide STL van Autodesk vrije software Meshmixer, die is verder georiënteerd, geschaald en genezen in een vrije toepassing genoemd Netfabb, voordat de uitvinder worden geïmporteerd en omgezet in een vaste stof met behulp van de Autodesk abonnement uitvinder plugin, Mesh Enabler.
Vanaf daar, ik vond de variantie van de hoek van de levende rand en gemaakt van een nieuwe workplane normaal op het bord maar vooringenomen op de hoek van de gemiddelde hoek van de rand. Dan, maakte ik een spline schets van de contour van de rand, en maakte een geëxtrudeerde knippen in de Maas te maken van een schone, gladde oppervlak van deze schets. Na dubbele afmetingen, voegde ik de twee verzet tegen live randen zou waaruit elk de zitting en de rugleuning, en een Boolean-waarde die formulieren met behulp van de exacte dezelfde schetsen en workplanes in een nieuwe solide geëxtrudeerd. Deze manier, heb ik het negatief van de twee levende randen, met alle oppervlakken worden perfect glad en bijpassende perfect - nodig voor een goede lijm-up.
Ik gebruikte HSM binnen uitvinder te CAM het deel, zodat de lengte van het snijgereedschap zou worden betrokken bij de oppervlakte allemaal tegelijk, dunne radiale offset passen om de levende rand schoon te maken, eerder dan het verspanen met een stepover-strategie die kleine ribbels zou achterlaten. Hier ziet u het gereedschap pad voor dat contour toolpath in één van de bovenstaande foto's. De negatieve ruimte voor de zitting en terug middelste stukken nodig evenals een roughing pass.