Stap 7: Doe iets koel!
Als je kijkt naar de seriële venster in de Arduino omgeving, zult u merken wordt het spugen naar ruwe 3D-coördinaten op 115200 baud, bij ongeveer 10 Hz = 60 Hz / (2 volledige cycli * 3 sensoren). De code neemt metingen zo vaak mogelijk op elke sensor in de periode van twee cycli van de netfrequentie van de macht (dat is verrassend stabiel) om elke koppeling opheffen.Het eerste wat dat ik deed met dit was om een eenvoudige 3D-Tic Tac Toe Interface. Als u beginnen met een demo van de werken wilt, de code is beschikbaar hier, net drop de map "TicTacToe3D" van uw Processing schetsen.
Drie nuttige dingen die de Tic Tac Toe-code aantoont:
- Linearizes van de ruwe gegevens. De oplaadtijd eigenlijk volgt een machtswet ten opzichte van de afstand, dus je moet de vierkantswortel van de ene op de tijd nemen (d.w.z., afstand ~ = sqrt(1/time))
- Normaliseert de gegevens. Wanneer u de schets opstart, houd de linker muisknop terwijl uw hand bewegen om de grenzen van de ruimte die u werken wilt met te definiëren.
- "Impuls" aan de gegevens voor het gladstrijken van alle kriebels toe te voegen.
In de praktijk met behulp van deze opstelling met aluminiumfolie die kan ik een aantal de grootste afmeting van de folie (het grootste stuk dat ik heb getest is 1,5 vierkante voet).