Stap 1: Inleiding
Automatische 3D overname apparaten (vaak genoemd 3D-scanners) laat bouwen zeer accurate modellen van echte 3D-objecten in een kosten - en tijd-effectieve wijze. We hebben deze technologie in het scannen van een stuk speelgoed om te bewijzen dat prestaties geëxperimenteerd. Specifieke behoeften zijn: middelgroot-hoge nauwkeurigheid, gebruiksgemak, betaalbare prijs van de scanner, zelf geregistreerd verwerving van vorm en kleur gegevens en tot slot operationele veiligheid voor zowel de exploitant als de gescande objecten. Overeenkomstig deze vereisten ontwierpen we een goedkope 3D-scanner gebaseerd op gestructureerde licht die een veelzijdige gekleurde streep patroon opstelt. We presenteren de scanner het platform, de software technologieën vastgesteld en de eerste resultaten van het gebruik ervan in een project over 3D-overname van een speeltje.
In het ontwerp van onze goedkope scanner wilde we de eenheid van de emitter implementeren met behulp van een video projector. De reden was de flexibiliteit van dit apparaat (die het mogelijk maakt om te experimenteren van elk soort licht patroon) en de brede beschikbaarheid. De sensor kunnen een aangepast apparaat, een standaard digitale camera of een webcam. ondersteunt hoge kwaliteit kleur vastleggen (d.w.z. overname van hoog dynamisch bereik) en eventueel met hoge resolutie.