Als je dit artikel leest bent u waarschijnlijk net als ik: ik doorlopen fasen waar ik zo verdiept in een project (die de meeste anderen zouden zien als triviaal), zo gefocust op het doel dat slapen en voedsel zijn afterthoughts, heb ik mijn lichaam door middel van een handschoen om te kalmeren enkele primitieve drang van mij te maken.
Dit was het begin van dit project. Ik woonde van Google i/o-2011 en geslaagd om mijn handen op een Android ADK demo bord. ADK is de Accessoire Development Kit , een Arduino gebaseerde interfacekaart waarbij u uw compatibel Android apparaat aansluiten kunt (2.3.4 en elk apparaat van 3.1 vanaf) tot vrijwel alle hardware en gebruik de telefoon om te sturen een apparaat, of vice-versa. Het heet het Android Open accessoire-platform, en het is helemaal cool.
Invoering van het concept naar de Google's keynote toespraak produceerden ze een regelmatige bal doolhof speelgoed , bekend bij velen, die werd bestuurd door een Motorola Xoom tablet. Dit Instructable is soort van twee instructables ineen: ten eerste, ik zal worden ter illustratie van de vereiste stappen voor het instellen van de ADK vanaf nul en dan ik Google bal doolhof op een Nexus een telefoon om aan te tonen van een eenvoudig gebruik van het bord van de ADK (ik houd de massale bowlingbal versie voor een ander Instructable) zult reproduceren.
Zo verder te gaan met mijn verhaal: Ik ben opgegroeid met een bal doolhof, mijn ouders hadden een zo ver terug als ik me kan herinneren. Een beetje terwijl nadat ik thuis kwam uit Google i/o vond ik het labyrint bij mijn ouderlijk huis en kort daarna ontdekte ik dat ik alles had nodig ik om mijn eigen inhoudsbeleid doolhof gecontroleerd door mijn Nexus One.
[Lampjes op, cue primitieve één-bijgehouden geest]
Het doel was ingesteld: Ik had een nacht om dit te maken van kras, hardware en software. Ik nooit een levensechte Android app vóór geschreven (niet dat dit nog zeer levensechte...), maar ik was ervan overtuigd dat het niet kon te hard zijn. Ik werkte vanaf 7 uur tot ongeveer 5 uur 's middags, hoewel ik waarschijnlijk zou hebben gedaan 2-4 uur als ik had een Instructable als dit om mee te beginnen - mijn eerste ooit Android project wordt, veel van die tijd aan het lezen was!
Alleen de Nexus One (peperkoek 2.3.4) is getest met de code die ik ben leveren, maar het zou moeten werken met weinig tot geen wijzigingen op een actuele voorraad Nexus S en eventueel ook Android 3.1 tabletten. Met ingang van schrijven ben ik niet op de hoogte van eventuele andere ondersteunde apparaten of Android versies.
Dus graven door oma's game kast voor die oude bal doolhof, pak uw Nexus, breken uit je Google ADK-board als je ging naar Google i/o (of een compatibel krijgen van de leveranciers die hieronder ) en beginnen met de bouw!
Concept
Het idee is relatief eenvoudig: controleren van de telefoon versnellingsmeter en vertalen van de driedimensionale versnelling vector (dwz. welke manier is "down") in een coördinaten op een tweedimensionaal vlak - één dimensie voor elke servo of as van rotatie op de doolhof. Dit wordt toegewezen aan twee absolute posities tussen 0-255 voor de positionering van de servo armen. Deze waarden worden doorgegeven aan de ADK-board, die fungeert als de servo-controller en controleert de tilt op de doolhof.
Met andere woorden, kunt u nu de bal doolhofspel spelen met behulp van uw telefoon als een externe controller!