Stap 8: Fijnafstemming
As swapping
Het eerste ding om te passen is als de assen de verkeerde manier rond zijn. Als je doolhof links-naar-rechts wordt verplaatst wanneer u uw telefoon naar voren kantelen en terug dan is dat een eenvoudige moeilijke situatie - ruilen de servo stekkers.
(Nota aan de lui)
Als u hebt net de RealMaze APK en overgeslagen "roll uw eigen" in stap 2-5 vervolgens de rest van deze stap zal niet toepassen en tenzij je setup precies als het mijne is misschien vind je jezelf met een doolhof dat is moeilijk te controleren... U waren gewaarschuwd. Het is niet te laat terug te gaan en installeren van de nodige bits :)
Een as omkeren
Als, bijvoorbeeld, u uw telefoon naar voren kantelen en het doolhof kantelt terug moet u omkeren van het verkeer op een as (of beide). Dit wordt gedaan door een wijziging in de code van de RealMaze in Ecplise. Open RealMazeActivity.java van de pakket Explorer > RealMaze > src > com.google.android.RealMaze . Bewerken van de lijnen gemarkeerd in afbeelding 1 (over lijn 110) door het veranderen van de (x * 1,5) naar (x *-1.5) als u volgens de x-as moet omkeren, of wijzigt de (y * 1.0) aan (1 *-1,0) als de y-as omdraaien moet.
Wijzigen van de gevoeligheid
Als de servo's evolueren kunt ook wild of niet wild genoeg voor u, dan u wijzigen de multiplier op de opdrachten verzonden naar de servo's. Om wat voor reden de x-as nodig te vermenigvuldigen met 1.5 voor mij (die is vrij groot - ik weet nog niet waarom), maar het kan zijn afhankelijk van de hardware. Gewoon de 1.5 of 1.0 in die dezelfde twee lijnen naar gevoeligheid aanpassen. U hoeft waarschijnlijk niet te beide lager over 0,7 of hoger is dan ongeveer 2.0 wijzigt.
Compileren, herschikken en test opnieuw. Spoelen, herhalen. Wanneer het werkt beter, verplaatsen naar de laatste (en belangrijkste) stap...