Stap 3: 3D Modeling in Autodesk Inventor
De eerste stap is het openen van de uitvinder en maken een nieuwe vergadering (een Standard.iam). Van hier zult u wilt klik op de "Create" knop in het venster "Assemble". Typ de gewenste naam voor uw eerste deel onder "De nieuwe naam van het onderdeel" en de gewenste opslaglocatie voor het (Houd uw overal in dezelfde map), en klik vervolgens op OK. Klik ergens op het scherm en vervolgens klikt u op "Create 2D schets" en klik ergens op het scherm om te selecteren uw tekenvlak.
Voor elk onderdeel dat u zult moeten maken, is dit en de rest fundamenteel het zelfde. U begint met het maken van een 2D schets met lijnen en verschillende vormen. Daarbij kunt u dergelijke tools zoals dimensie, Trim, en de verschillende beperkingen alot, dus probeer te vertrouwd met hen — geloof me, het is de moeite waard.
Bij het opstellen van uw kant, is het belangrijk dat het in een gesloten lus worden gevormd. Een voorbeeld van een gesloten lus is als ik moest nemen een stuk touw en sluit elk uiteinde naar de andere te samen een cirkel vormen. Als de twee uiteinden niet aangesloten waren, de tekenreeks wellicht nog steeds een vorm, maar het zou niet in een gesloten lus.
Wanneer uw tekening klaar is, klik "Finish Sketch" en ga dan naar de opdracht van de "Diepte" onder het tabblad "3D-model" — Dit is wat maakt uw 2D oppervlak in een 3D-model. Zodra u het diepte-venster hebt geopend, beweeg uw muis over het lichaam van uw schets. Als u uw schets correct hebt gedaan, moet het oppervlak van het kleur (mijne wordt lichtgrijs weergegeven) wijzigen. Als dit niet het geval is, moet u teruggaan en uw schets bewerken door op Annuleren te klikken, rechts te klikken op uw schets en te klikken op "Edit Sketch." Als het verandert van kleur, hoewel, bent je klaar. Klik op de schets en uitvinder zal laten zien als een 3D-onderdeel. Kansen zijn, echter zijn er delen van uw schets die zijn niet bedoeld om te worden geëxtrudeerd. Als dat het geval is, klikt u op hen opnieuw terwijl u de CTRL-toets. Kun je alle gesloten lussen heen en weer selecteren totdat uw deel is precies zoals het hoort, minus de dikte — dat komt de volgende. Omdat wij voornamelijk lasersnijden de behuizing van de verschillende onderdelen van een vel plastic of acryl, alle onderdelen zullen hebben dezelfde dikte (de mijne was 1/8") — dat dikte is het bedrag dat we willen onze 2D tekeningen extruderen. Dit is in de vorm van het "Mate" en "Afstand" in het "Diepte" venster. Typ in de dikte met de juiste maateenheid en klik vervolgens op OK. Zodra de geëxtrudeerde je bent klaar! Dat is uw eerste 3D stuk! Klik nu op "Terug" aan de rechterkant en u zult terug in uw vergadering en staat om een ander deel.
Dit is alles wat die u dient te doen van uw onderdelen, maar als u wilt zien uw onderdelen komen samen (waardoor het een stuk makkelijker om te visualiseren en plan dingen), hebt u een beetje meer werk te doen (maar I highly recommend het en zijn eigenlijk vrij eenvoudig als je eenmaal de knie). Eigenlijk, je hebt om uitvinder te vertellen hoe de onderdelen moeten vasthouden aan elkaar — deze relatie heet een beperking, en er zijn vele verschillende soorten uitvinder te bieden heeft. Het zou duren om uit te leggen elke een van hen en hun verschillende opties, maar u kunt uitzoeken even effectief en veel sneller door simpelweg te spelen met het op uw eigen (en zijn leuk ook). Alles wat je hoeft te doen is open het venster beperkingen (of druk op CTRL + C), Selecteer een type beperking, klik op de kleine knop van het nummer "1" onder "Selecties" Selecteer het oppervlak van een object, en vervolgens klikt u op de kleine nummer "2" knop en selecteer het oppervlak van een tweede object. Als alles oke is, de twee objecten moeten nu samen en worden beperkt, maar voor de beperking te blijven, moet u op OK of toepassen klikt. Met behulp van verschillende beperkingen op verschillende delen van de objecten, kunt u het zo dat ze allemaal in elkaar passen zonder enige vrijheid om te bewegen. Het beste deel van dit is dat u kunt bewerken uw delen terwijl ze samen (wees voorzichtig, hoewel, want dit kan één of meerdere van uw bestaande beperkingen verwijderen, maar u kunt ze gemakkelijk opnieuw uitvoeren).