Stap 4: testen
Tomá tu sensor (si querés, podés soldarle pines nl los extremos de kabel para que zee más amigable para la protoboard), tu potenciómetro y tu zoemer y conectalo según el esquema que se ve aquí debajo (gracias, Fritzing!). Subí el código que se encuentra debajo. Mové el potenciómetro een ambos lados-para calibrar el-sensor. Suerte!
-----------------------------------------------------
Nu dat de sensor van uw flex klaar is, kunt u het proberen met Arduino.
Neem uw sensor (u kunt solderen pinnen op hun klemmen om het te maken meer breadboard-vriendelijk), uw potmeter van 1M en uw zoemer en conect hen na de schematische voorstelling of breadboard afbeelding hieronder (bedanktFritzing!). Het uploaden van de code die volgt. Verplaats de knop beide zijden aan de sensor kalibreren. Succes!
BEGIN VAN SKETCH
/*
Vreselijke mash-up van schetsen door Jorge Crowe uit Toylab
http://toylab.WordPress.com/
Matrix van frequenties uit Auduino schets genomen door Peter Knight,
Tinker.it http://tinker.it
https://code.Google.com/p/tinkerit/downloads/detail?name=auduino_v5.pde&can=2&q=
Glad deel uit het smoothing voorbeeld genomen door David A. Mellis < dam
http://www.Arduino.CC/en/tutorial/smoothing
Het spijt me zeer... Gebruik het en verbeteren! Gelieve!
*/
int freq [35] = {77,86,103,115,129,154,173,206,231,259,308,346,
411,461,518,616,691,822,923,1036,1232,1383,1644,1845,2071,2463,2765,3288,
3691,4143,4927,5530,6577,7382,8286};
Const int numReadings = 10;
Const int zoemer = 9;
int lezingen [numReadings]; de lezingen van de analoge ingang
int index = 0; de index van de huidige lezing
int totaal = 0; het lopend totaal
int gemiddelde = 0; het gemiddelde
int inputPin = A0;
VOID Setup {}
pinMode (zoemer, OUTPUT);
voor (int thisReading = 0; thisReading < numReadings; thisReading ++)
lezingen [thisReading] = 0;
}
void loop {}
totaal = totaal - lezingen [index];
lezingen [index] = analogRead(inputPin);
totaal = totaal + lezingen [index];
index = index + 1;
Als (index > = numReadings)
index = 0;
gemiddelde = totaal / numReadings;
int val kaart = (gemiddelde, 0, 1023, 0, 34);
Toon (zoemer, freq[val]);
}
EIND van de SKETCH