Stap 3: Maten en afmetingen
Materialen/tools:
Beamer
Computer
Liniaal
Meetlint
Kladblok
Potlood
Kartonnen
Schaar
Tape
Gewoon wit papier
Stoel
Eerst denken over uw X en Y, de grootte van uw build-gebied. Wij kozen om te beginnen met over 100x100mm. De build-gebied in de Z-richting is natuurlijk afhankelijk van de lengte van uw lineaire geleider.
Allereerst moet u uw Beamer en uw computer om een afbeelding te projecteren. Plaats uw Beamer op een stoel geconfronteerd met de muur. En zet de Beamer op maximale vergroting. Verplaats de Beamer naar de muur totdat uw afbeelding 100 x 100 is en meet de afstand tussen de lens en de muur. Dit is uw minimale projectie-afstand.
Nu zetten uw Beamer zijn minimale vergroting en de beweging van de muur tot opnieuw uw afbeelding is 100x100mm dit is uw maximale projectie-afstand. Dit betekent dat in de animatie de afstand tussen uw venster van de onderkant van uw bekken en de lens van uw Beamer moet worden tussen deze twee waarden aangezien uw Beamer voor elk fijnafstelling op dit gebied zal toestaan.
De spiegel om in te werken om deze vergelijking te meten u vorm het hart van de lens (niet krabben of aanraken) aan het bekken met een 90 graden hoek. Dus als u de spiegel zeer dicht bij de lens plaatst moet het bekken worden hoger geplaatst boven de Beamer. Maar als u de spiegel plaatst verder weg het bekken wordt geplaatst lager maar verder.
Zodra u hebt bedacht waar u de spiegel kunt u de grootte bepalen. We deden dit door onhandige samen een helling van de 45deg uit sommige karton en tape met sommige wit papier op de top. Plaatsen van het voor de spiegel op de gewenste locatie en draaien op de beamer. Vervolgens waarin de afbeelding op maximale vergroting met onze potlood. U moet zeker zonnebril voor deze wauw dat ding is helder.
We ongeveer 2cm toegevoegd aan dit overzicht dan nam de langste zijde als de maatregel voor onze vierkante spiegel.
In het lab realiseerde ik ik heb een stapel 152x152mm glasplaten, deze zijn een beetje groter dan nodig en zal dus prima doen.