Hoe te spelen
Schaken!
Stap 1: U moet een bord met 64 vakjes. Het schaakbord is een 8 door 8-bord. De rijen zijn A, B, C, D, E, F, G en H. De kolommen zijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8. Er zijn 32 stuks; 8 pionnen, 2 bisschoppen, 2 paarden, 2 torens, 1 koningin en 1 koning, hetzelfde voor zwart. Er zijn twee kanten; Wit of zwart. Om te spelen Schaken, moet u eerst leren de namen van de stukken en waar ze liggen;
1. er zijn 8 pionnen. De pionnen bestrijken het hele B-bestand als u bent wit en alle van de G-bestand als je zwart. De pion is een enorme aanwinst voor het aanvallen van de vijand stukken. Pionnen kunnen promoveren in queens, ridders, bisschoppen of torens, als ze het tegenovergestelde bestand te bereiken. Pionnen kunnen twee ruimten omhoog op zijn eerste zet kan, maar alleen zet een ruimte aan elke andere. Pionnen diagonaal door bewegende één spatie omhoog vallen. Je zou denken dat ze zijn zwak maar echt ze kon duwen op de aanval en de verdediging.
2. er zijn twee bisschoppen. De witte bisschoppen blijft op F1 en C1, terwijl de zwarte bisschoppen blijft op F8 en C8. De bisschop is een goede aanwinst voor opvijzelen opwaarts de aanval en aanval van de vijand, maar u kunt het ook gebruiken om te verdedigen uw stukken. De bisschop beweegt diagonaal zo vele manieren mogelijk, zolang niets op zijn manier is.
3. er zijn twee ridders. de white knights blijft op B1 en G1, terwijl de zwarte ridders blijf op B8 en de G8. de Ridder is zo goed als de bisschop, aangezien het ook kan gaan op defensie en overtreding. Ridders kunnen krijgen in het spel zo snel mogelijk omdat ze alleen een verplaatsen hebben te krijgen in het spel. De Ridder beweegt in een L en is het enige stuk dat over andere stukken springen kan, daarom kan het krijgen aan de vijand en vallen meteen.
4. de onverwoestbare tweeling torens. De witte torens blijft op A1 en H1, terwijl de zwarte torens blijf op A8 en H8. De torens zijn zeer krachtig en zijn van vitaal belang voor de overwinning van een spel. Ze omhoog, omlaag, naar links, en rechts zolang niets op zijn manier is. Ze zijn een zeer sterk stuk om te helpen de koningin druk op de aanval.
5. de Almachtige koningin! De koningin kan in elke richting verplaatsen. Dat is de reden waarom ze zijn heel belangrijk, dat je moet doen wat nodig is om het te verdedigen, en geef het een kans om te vallen van de verdedigende stukken. De Witte Koningin blijft op D1, terwijl de zwarte koningin op D8 blijft. De koningin is een groot aanvallende stuk, en u moet krijgen in het spel zo snel mogelijk.
6. ten slotte, heeft de koning ingevoerd. De koning is de moeite waard van het spel. Als het is geen plaats om te gaan en in gevaar op de volgende stap is, bent u geweest versloeg. Echter, laten we niet proberen te denken negatief, de koning niet dat agile. Het kan bewegen in alle richtingen als de koningin, maar het kan alleen een ruimte verplaatsen. U moet met uw stukken verdedigen, en bewaar deze buiten levensgevaar.
Rokade
Er is een beweging waarmee de koning buiten levensgevaar snel om. Het heet de rokade. U kunt kasteel alleen als de ruimte tussen de toren en de koning is uitgeschakeld, hebben ze niet verplaatst nog, en de koning en de toren is in gevaar en de ruimte die ze naar verhuizen niet wordt bewaakt door een vijandelijk stuk. Vervolgens kunt u kasteel. Om het kasteel, verplaatst u uw koning twee ruimtes richting de toren, dan de toren over de koning hop naar de ruimte ernaast.
Controles, Checkmates en impasses
Controles
Wanneer u onder controle bent, een vijandelijk stuk uw koning aanvalt, en op de volgende stap, u verliest. Daarom moet u verplaatst uw koning uit de lijn van brand, aanvallen van de vijandelijke stuk, of blokkeren van de vijand stuk met een van uw stukken. Controles zijn geweldig om afleiden van de vijand en krijgen een extra stap.
Checkmates
Wanneer u zijn schaakmat, is het spel voorbij. U bent versloeg. Aan de andere kant, als u schaakmat de tegenstander, je WIN!! Wanneer u zijn schaakmat of uw tegenstanders schaakmat, de koning is in gevaar en heeft nergens om te gaan, en zal krijgen gevangen op de volgende stap. Spelen eindigt meestal in checkmates.
Impasses
Wanneer de wedstrijd in een patstelling eindigt, wordt geen van beide partijen wint. Dit gebeurt wanneer de ene kant vallen de koning zodat er nergens om te gaan, maar de koning niet in gevaar staat, en is het beurt van de tegenstander. Games eindigen zelden op impasses.
Ontslag
Wanneer je ontslag geeft u, signalering dat je verliest. Meestal aftreden u, omdat u in een dergelijk verlies tegen je tegenstander. Een heleboel spellen eindigen met één kant of de andere ontslag.