Stap 5: Programmering de ATmega328
Zoals vermeld in stap 2, heeft de ATmega328 voldoende verwerkingskracht en pinnen om te rijden het LCD-scherm tijdens het rijden van andere dingen. Als u wilt profiteren van dit, zal u moeten hebben enkele manier om de chip program.
Als je zelf een Arduino Uno of Duemilanove, kunt u gewoon opstijgen van de chip al op het bord en degene die in de kit te vervangen. Als alternatief kunt u gebruiken van Sparkfun van FTDI Basic Breakout (5V) en soldeer headers naar de kant (Zie de foto's van stap 3 voor details).
Ook moet u voor het uploaden van de code als een "Duemilanove w / ATmega328."
Zie hieronder voor een voorbeeld van de schets om ervoor te zorgen dat het werkt.
Code:
LCD-Test:
//LCDTestExample by Nodcah //A simple sketch to make sure your Serial LCD Kit from Sparkfun //is working #include "LiquidCrystal.h" LiquidCrystal lcd(2,3,4,5,6,7,8); void setup() { pinMode(9, OUTPUT); //the backlight pinMode(13, OUTPUT); //the buzzer lcd.begin(16, 2); //16 chars wide, 2 tall digitalWrite(9, HIGH); //set the backlight to HIGH lcd.print(" Hello world! "); //use spaces to center the text delay(2000); } void loop() { //buzzer turns on and off and its status is displayed on the LCD lcd.clear(); lcd.print(" Buzzer is on "); tone(13, 262, 1000); delay(1000); lcd.clear(); lcd.print(" Buzzer is off "); delay(1000); }