Dit is een inzending voor de wedstrijd maken energie. Ik kreeg het idee voor dit spel door het onderzoek naar wat de grootste energieverbruikers zijn in het gemiddelde huishouden, één van hen wordt douches. Velen van ons zich schuldig aan echt lange douches nemen of het uitvoeren van het water, wanneer we niet te hoeven. Dit probleem kan ook worden frustrerend voor ouders die strakkere begrotingen hebben. Dus ik hebben ontworpen een goedkoop en gemakkelijk te maken en wijzigen van spel ter bevordering van de energie/onderwijs/waterconservering en helpen om geld te besparen.
Materialen nodig (alles goedkoop en gemakkelijk te bereiken):
- Magnetische timers (waterdicht is een goede optie als dicht bij water gebruikt)
- Magnetische opknoping whiteboard
Het assembleren van de materialen:
- Zoveel timers als er mensen kopen en schrijven hun namen op hen.
- Het bijgevoegde bestand afgedrukt. Als er meer dan 3 "concurrenten", u kunt uw eigen achtergrond ontwerpen of maak een sectie af naar de kant (4e plaats zou duidelijk als de speler zou de enige uit het podium).
- Tape de randen van het papier af op het whiteboard hangen.
Spelen van het spel:
De eerste "speler" douche zal hun timer te starten wanneer ze begint te lopen op het water en het stoppen zal wanneer hun douche eindigt. Zij zullen hun timer plaats op de 1ste plaatsen-regel. De volgende speler zal het proces herhalen. Als de tweede speler een kortere tijd dan de eerste heeft, zal zij nemen de 1e plaats en de andere speler hobbel naar beneden. Anders nemen ze 2e plaats. Herhaal het proces voor de overgebleven spelers. Als ouders zijn het spelen van het spel, kunnen ze kiezen beloning de 1e plaats speler en/of geven een karwei naar de laatste plaats de speler, zoals de reiniging van de douche. Ouders zullen moeten volgen van het spel.
Aanpassing van het spel:
Ouders kunnen willen gebruiken dit spel voor een korte tijd alleen maar om kinderen te herkennen hun eigen verbruik van de resource en het uitlichten wanneer herinneringen nodig zijn. In het bestand, kan de titel van het spel worden gewijzigd om aan te passen van een verscheidenheid van behoeften. Bijvoorbeeld, misschien teveel TV wordt bekeken of videospelletjes bespeeld (andere energieverbruikende hobby's) en ouders wilt minimaliseren van die tijd.
Als slechts één jeugdspeler beschikbaar is, kunnen ouders hun kind verslaan hun vorige keer in de douche of een douche tijd doel hebben hebben. Als ze onder de tijd voor 3 dagen in een rij zijn, kunnen zij worden beloond. Een alternatief kan zijn om te verslaan van de ouders sneller douchen of het gebruik van minder energie rond het huis. Je kunt het ook gewoon spelen met een tijdslimiet, en die de limiet verslaan worden beloond (misschien een extra sticker op een karwei grafiek, extra tijd toegevoegd aan de tijd van de computer, enz.).
Jazzing van het spel:
Als je wilt om het spel opvallen, gebruikt u een thema dat wordt genoten door de spelers. Mario Kart is een populair spel dat u als een sjabloon gebruiken kunt. De timers te laten uitzien als skelters kunnen worden ingericht, en een racecircuit zou getekend/afgedrukt in plaats daarvan. U kon Minecraft tekens op een podium blokken maken, afdrukken van familielid foto's te plaatsen op de timers, enz. Als ouders moeite met de eer-systeem van het spel hebben, kunnen tekens worden afgedrukt ter dekking van de tijd totdat iedereen op het bord, en plaatsingen op dat moment kunnen gebeuren. Gelieve te becommentariëren als u nog andere ideeën! Ik ben opvoeder die geniet van het leren leuk maken voor de jeugd, dus ik waardeer alle feedback :)