Stap 9: Voer de Java programma quizzen
Downloaden van de bestanden (Quiz2_9.jar (en quiz2_install.zip --als u niet reeds hebt)) en uitpakken naar de vaste schijf. Ook, downloaden en lezen van het bestand "README.txt"; Er zijn een aantal extra bestanden die u wilt hier rxtx downloadenen installeren (zorg ervoor dat u 64 bit, bent u op Windows 64 bit). Ook, moet u Java 7 JRE (Java Runtime Environment) op uw computer geïnstalleerd: download hier.
Daarnaast moet u het bestand "quizzing.properties" in de installatiemap openen en wijzigen van de poort (2e lijn) naar het werkelijke poortnummer van uw USB-explorer.
U moet ook, open het bestand "QuizResults.csv" in dezelfde map en opstelling van de vakken. De eerste kolom bevat het vak aantal en vak id, bijvoorbeeld: "1_0x5D24BE" waar "1" is het vak getal en "5D24BE" is de id (die zijn de laatste 6 cijfers afgedrukt op de werkelijke RF266-module. De tweede kolom is de teamnaam. U kunt dit veranderen wat je wilt. De volgende kolom is de huidige ploeg score; zet dit op nul. Vervolgens is de plek (zoals in de 1e, 2e, 3e); zet dit op nul ook. Tot slot stelt de snelheid telling op nul (dit is een teller gebruikt, zodat het aantal vragen van de snelheid waarmee een team beantwoord beperkt worden kan).
Een van de toepassingen van het QuizResults-bestand (naast het laden van teams) is te registreren van de resultaten, dat is het doel van de score en kolommen. Naast de lezing in de teamnamen tijdens het laden ladingen de app ook de scores, zodat een spel worden opgehaald, kan waar deze was gebleven.