Stap 6: Script uitgelegd - stap 5
Ik zal beginnen verklaren uit de 7de lijn, zoals eerder uitgelegd. Ik zal ook de accolades, voor uw gemak negeren.
openbare float snelheid; Dit creëert een variabele met de naam van de snelheid die accesed in eenheid worden kan, d.w.z. het is openbaar. Deze variabele is een gegevenstype float, die in principe decimale getallen is genoemd.
void Update () / / dit vertelt eenheid code uit te voeren dit na elk frame. Dit impliceert dat het voortdurend wordt uitgevoerd.
transformatie. Rotate(Vector3.up,Speed * time.deltaTime);
Dit is het meest belangrijke onderdeel. Transform.Rotate vertelt het te wijzigen of te transformeren van haar rotatie, in de as van de Vector3.up.
Vector3 verwijst naar een 3D-vlak, en omhoog verwijst naar de y-as. Dus, het vertelt eenheid onze bol in de y-as draaien.
Het vertelt het te draaien met de afstand van onze variabele snelheid vermenigvuldigd met Time.deltaTime. Time.deltaTime, is de tijd sinds het vorige frame. De framesnelheid verandert voortdurend, dus als de af te leggen afstand hetzelfde blijft, het gebied voortdurend de snelheid zou veranderen. Vergeet niet snelheid = afstand / tijd = > afstand = snelheid x tijd.
Dus als de tijd sinds de laatste framewijzigingen, de af te leggen afstand toenemen zal om te houden met de framerate, en onderhouden van een constante snelheid. Dat is alles.