Stap 8: STL-bestanden maken
Zodra alle spel stuk bestanden werden gemaakt, ik nodig had om ze te exporteren uit 123D Design in de Stereo lithografie (STL)-bestandsindeling die wordt gebruikt door 3D-printers. Ik hou echt van dat AutoDesk 123D Design heeft deze optie ingebouwd. Enkele van de andere tools die ik heb geprobeerd vereist een extra plug-in voor zitten kundig voor export naar STL.
Met de eenvoudige vormen in het spel stukken. Ik hield van de fijne details van het model, gecombineerd vormen en uitgevoerd in ASCII-indeling.
De grootste uitdaging aan deze stap was om ervoor te zorgen dat ik niet missen een van de 22 verschillende speelstukken. Ik gebruikte het zelfde dossier naamgevingsconventie als de 123D Design-bestanden. Ook hield ik het nummer van het spel stuk uit de Blokus™ Trigon™ instructies gemakkelijker voor me te vinden van de juiste stukken en voor anderen om de dossiers van het spel stuk te krijgen die ze nodig hadden voor hun ontbrekende stukjes.
Nu dat de 3D-modellen worden gedaan en alles wordt geëxporteerd naar STL indeling, is het gewoon een kwestie van afdrukken van de vervangen stukken en steeds terug naar de spelen van het spel.