Stap 3: Methode II: Gcode bewerken voordat u deze afdrukt
Als je net in de 3D-afdrukken wereld begint, kan deze methode een litle beangstigend, maar ik garandeer dat er is niets om bang voor te zijn.
Ik houd persoonlijk van deze tweede methode veel meer dan de vorige.
Het is nauwkeurig en u kunt zitten en kijken TV tot uw printer pieptonen.
Dus laten we gaan!
Voor deze methode zijn er twee belangrijke informatie die u zult moeten zoeken op uw programma slicer.
Ten eerste: Z offset, als u Slic3r gebruikt om uw object kunt u deze informatie op: printerinstellingen > Algemeen.
Net noteer het nummer.
Ten tweede: de laag hoog voor de verandering van de gloeidraad. Als u Slic3r gebruikt, moet u om te kiezen: Plater op de bovenste lint en "Preview" op het lagere lint.
U zult uw gehele model voorbeeld te zien. Speel een beetje met de hoge z-knop te vinden van de eerste laag met de tweede kleur gloeidraad. Noteer dit nummer ook.
Exporteer de gcode normaal.
Nu beide getallen optellen:
Mijn voorbeeld:
Z Offset = 0,76 mm
Hoog van de tweede kleur Z = 3.12 mm
Som: 3,88
Open het bestand gcode met een teksteditor (Kladblok of andere) en druk op "Bewerken" > "Vinden" of CRTL + F.
Zoek naar ZYOUR_SUM. In mijn geval: Z3.88.
Vindt u iets als dit:
G92 E0
G1 Z3.860 F4200.000
G1 Z3.880 F4200.000
G1 Z3.980 F4200.000
G1 X98.189 Y92.990 F4200.000
Voeg gewoon de code: M600 in een regel vóór uw hoge Z. Als dit:
G92 E0
G1 Z3.860 F4200.000
M600
G1 Z3.880 F4200.000
G1 Z3.980 F4200.000
G1 X98.189 Y92.990 F4200.000
Nu opslaan en sluit het gcode bestand. Net print deze gcode en wacht op de pieptoon van de printer te wijzigen van de gloeidraad.