Hallo!
Ik wilde voor mijn eerste project op Pier 9, snel aan de slag met de tools van Autodesk. Dus heb ik besloten om te modelleren van sommige "eenvoudige" dingen--Hoewel de leercurve steil was, de tools zijn krachtige en dit bleek te zijn een geweldige manier om te leren de ins en outs van Autodesk Inventor (ik ben met behulp van de 2015-versie, die enkele interface verschillen--niet altijd significant heeft, maar soms frustrerend aangezien veel van de documentatie schijnt te zijn voor uitvinder 2014).
Ik heb altijd graag de Platonische lichamen voor hun mooie symmetrie en eenvoud: er zijn slechts vijf van hen. Een nette feit is dat elke Platonische solid een dual die wordt gevormd heeft door het midden van elk oppervlak in een hoekpunt. De tetraëder is eigen dual, terwijl de kubus en de Octaëder duals, zijn net als de dodecaëder en icosaëder. Een nette manier om dit te illustreren is door het nesten van een platonische solid binnen haar holle dual, zodat de hoekpunten (hoeken) uit de gezichten van de duale steken. Dit is ook een manier om te pronken met 3D printen, zoals fabriceren van geneste objecten is het moeilijk of onmogelijk met conventionele productie, bijvoorbeeld de traditionele Chinese "familie Balls genest".
Dus laten we sommige veelvlakken! Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Als u bedreven in de boldriehoeksmeting bent, kunt u de hoeken van de dihedrale waartegen de gezichten ontmoeten (of u kunt bedriegen en opzoeken) berekenen. Maar er een gemakkelijkere manier met behulp van de natuurlijke beperkingen van de shapes is. Immers, er is slechts één manier om te bouwen van een kubus van zes vierkantjes: als de randen worden beperkt om te voldoen aan, alle hoeken zullen natuurlijk 90 graden. Stel je voor het bouwen van een kubus uit een bos van pleinen scharnierend aan de randen: na drie randen in een hoek zijn aangesloten, er is geen vrijheid voor de scharnieren te verplaatsen; de gezichten zijn opgesloten in een perfecte hoek.
Dus dat is de methode die we zullen gebruiken om de veelvlakken en hun duals te bouwen. Vanwege mijn onervarenheid met uitvinder, het kostte me verschillende pogingen: het pad ik je laten zien hier is de wijsheid van doen het verkeerde verzameld. Eerst en vooral, u dit niet doen in een deel (.CATPart)-bestand (het eerste wat ik probeerde) want er geen gemakkelijke manier om af te dwingen van beperkingen is als er in een vergadering. Maar we beginnen met een deel-bestand dat is een gezicht, en verzamelen de gezichten in een veelvlak.