Stap 5: Met het tweede programma: MeshLab
Navigatie
Linksklik knoppen zal selecteren en wordt gebruikt voor het draaien van uw model. Te klikken op de drie ringen (rood, groen en blauw). De rode en blauwe ringen zijn voor verticale rotatie en de groene horizontaal is. De middelste knop beweegt het model rond in de ruimte en de roller bal zoomt in en uit.
MeshLab heeft een koele eigenschap om uit te leggen wat alles doet. Alles wat u hoeft te doen is Beweeg uw cursor over een functie die u gebruikt en het geeft een uitleg van hoe het te gebruiken.
1. downloaden
U kunt MeshLab downloaden vanaf sourceforge. Het programma draait op Windows (32/64 bit), Mac en Linux. MeshLab installeert als alle andere programma's. MeshLab V1.3.2 32 werk geweldig op wijn.
2. aan de slag
MeshLab kan gestart worden als elk ander programma op uw computer geïnstalleerd. Vind het pictogram op het bureaublad of in de map van uw programma's.
a. openen uw Project
Klik op het tweede pictogram vanaf de linkerkant (map met drie horizontale artikelen). Navigeer naar [filename].nvm.cmvs/00 de map, kies "bundle.rd.out" en druk op openen. Het opent dan een ander venster waar u moet kiezen "list.txt", en klik op open. Het duurt een minuut of twee om dit bestand, afhankelijk van hoeveel foto's u gebruikt te openen.
b. importeren dichte puntenwolk
Zodra het opent zal u wilt verwijderen van de puntenwolk en importeren uw schoongemaakte omhoog dichte puntenwolk. Om dit te doen moet u treffer naar de "Layers" knop, zevende van links (meerdere vellen horizontale papier). Een venster aan de rechterkant van het scherm zal openen. Vlak tikken voort "[bestandsnaam].0.ply", waar een menu zal verschijnen, en kies "Verwijderen huidige Mesh". Uw sparse puntenwolk verdwijnt. U nodig hebt nu om te klikken op de derde knop van links (map met pijl gaan), navigeer naar het bestand dat u hebt opgeslagen in de laatste stap van visuele SfM en open het.
c. schalen het Model
De puntenwolk heeft een grootte het maar dat de grootte is niet een 1:1 verhouding. Om het te krijgen moet u er een specifiek onderdeel meten op uw model. Nu kunt u het in het programma gebruikt de "meten Tool", die eruit als een opgerolde weefsel lintmeter in de buurt van het midden van de hulpmiddelstaaf geel ziet meten. Zodra u klikt op de knop die u vinden moeten zult, indien mogelijk, de exact dezelfde punten op uw model u oorspronkelijk gemeten (door in te zoomen of uit kan worden verlangd). Het programma maakt een lijn en een nummer op uw tweede klik. U moet nu om deze meting en uw origineel hetzelfde te zijn. Om dit te doen krijg je een ratio van hoe verschillend ze zijn. Verdelen van uw oorspronkelijke meting door de meting in het programma om een verhouding die u nodig heeft om te verhogen uw model door (ik oorspronkelijk gemeten in inches, maar moest het omzetten van millimeters tot het krijgen van een juiste verhouding). Klik op ' Filters -> normalen, kromming en oriëntatie -> Transform: schaal ". In het venster dat verschijnt moet u voor het invoeren van de verhouding tussen die je in de bovenste drie vakken (X, Y of Z gevonden). Als uw verhouding groter dan 100 is, moet u de schuifregelaar helemaal naar rechts, de verhouding tussen de rechts van het getal in het vak input en verwijder vervolgens de "100". Hit toepassen en uw model zal verplaatst of verdwijnen. Dit is omdat de richting dat u bekeek uw model is niet langer van toepassing op de nieuwe grootte van het model. Zoom uit en verplaats uw model naar een oriëntatie waar u het kunt zien. Nu remeasure en herhaal dit proces totdat u tevreden met de grootte bent. Als je wilt om uw model groter is dan het origineel kunt u vervolgens uw verhouding vermenigvuldigen met dat bedrag (dat wil zeggen 1/8, 1/2, 2 x).
d. maken een Mesh
Klik op de menubalk op "Filter -> punt Set -> Surface wederopbouw: Poisson". Dit opent een prompt venster waar moet u de parameters van de "Diepte van de zoekboom" tot en met 10. De "Oplosser verdelen" en "Monsters Per knooppunt" moet worden gespeeld met maken van een fatsoenlijke mesh. "Monsters Per knooppunt" helpt bij het creëren van een soepeler Maas, zoals u in de screenshots zien kunt. Ik ben kiezen voor het gebruik van 4 "monsters Per knooppunt". Daarna, klik met de rechtermuisknop op het eerste item in het menu lagen en verwijder deze. Tot slot moeten we verwijderen niet-variëteit randen, "Filters -> selectie -> Selecteer niet spruitstuk randen". Wanneer mij zulks verrichten krijg ik een foutmelding omdat ik kreeg een stevige behuizing
Opmerking: Het model koos ik creërde niet een zeer goede maaswijdte te gebruiken. Sorry.
e. exportin Mesh
Het laatste wat dat u in MeshLab doen gaat is het opslaan zodat u het in de Blender gebruiken kunt. De knop hiervoor lijkt erop dat de typische knop van een floppy-disk opslaan. De naam van het bestand wijzigen zodat u iets opnieuw uitvoeren kunt indien nodig. Ik haalde de ". 0" tussen de bestandsnaam en de .ply.
Tutorial
De meest uitgebreide tutorial video's die ik heb gevonden zijn door Mister P. De video's gaan van elementaire tot geavanceerde toepassingen binnen het programma.