Stap 6: Get een omgekeerde volgende Robot
Wanneer de steekproef schets geüpload naar de Arduino in de voormalige stap, zou u moeten krijgen een omgekeerde na robot. Hoewel het uw vinger voor staande moet, volgt hieruit uw vinger.
- Nadat het uploaden is voltooid, houdt het lichaam van uw robot en het oprapen (Zie afbeelding 2)
- Batterij module verbinden met batterijhouder gekoppeld aan de achterzijde van de robot
- Wielen van robot start spinnen, houden beide wielen strak en stop spinnen (Zie afbeelding 3)
- Beide wielen instellen op desktop of vloer en houden statische permanent worden gemaakt zwaartepunt van robot te bevinden op de assen van de wiel
- Na een paar tweede, motor koppel wordt naar beneden en vaag lawaai of fluiten "miii" is geluisterd
- Laat uw handen van robot zachtjes (Zie afbeelding 4) en uw vinger op de bovenkant van het lichaam van de robot zacht
- Beweeg uw vinger voorwaartse en achterwaartse en zie uw robot-volgende
- Geef uw vinger vrij en zie uw robot proberen om evenwicht te brengen, maar niet
:
[Tutorial voor Stap5 en 6]
:
[Toelichting 7]
Als inschakelen of opnieuw instellen van de Arduino, de robot ziet haar houding (hoek van zijn lichaam) en de wielen draait als de houding wordt gewijzigd. De robot heeft te bestuderen van de juiste houding in goed omgekeerde staat. Deze robot is geprogrammeerd dat als het is geweest in statische toestand voor 0.05 seconden die zij acht zichzelf goed omgekeerd.
Dus als de wielen spinnen, beginnen moet u beide wielen strak en stop draaiende houden. En uitvoeren van de regel 4 tot en met 8 hierboven.
Verder als je niet het gevoel van veranderingen op lijn 5, koppel naar beneden en zwak geluid van motoren, voor 10 seconden wachten, misschien uw gyro module output verkeerde waarde tijdelijk of het strijdig is met de schets van het monster in de voormalige stap zou kunnen zijn.
In dat geval moet u "(2) abnormale productie van Gyro" eerst zien [in commentaar voor Gyro Module] in stap 1 . En als u sommige L3GD20 vervoerder dan de Akizuki-module gebruikt, moet u '(3) Equivalent of alternatief Gyro Module' in stap 1 en aantekening 6 in stap 5 ook.
:
[1 voor het oplossen van problemen]
Als wielen van robot niet spinnen op regel 3 hierboven start, moet sommige defecte bedrading eerst worden verdacht. Stap 4 terug en controleer bedrading zorgvuldig. Een ander twijfel is een defecte gyro-module. Als u vermoedt het dat, moeten u zien "commentaar voor Gyro Module" in stap 1.
Aan de andere kant, als uw robot niet uw vinger ondanks wielen spinnen op regel 3 beginnen volgen, drie soorten defecte bedrading moeten worden vermoed: (1) de draden van een motor zijn tegenover, (2) Gyro module ligt teruggedraaid, (3) de bedrading naar digitale pinnen van Arduino is verkeerd ingesteld. Stap 4 terug en controleer bedrading zorgvuldig.
Verder als uw gyro module output inconsistent waarde met de schets van de steekproef in stap 5, uw robot zou niet volgt u uw vinger ondanks correcte bedrading. Als u vermoedt het dat, zie "(1) Inconsistent teken van Gyro uitgang" in stap 1. En als u sommige L3GD20 vervoerder dan de Akizuki-module gebruikt, moet u '(3) Equivalent of alternatief Gyro Module' in stap 1 en aantekening 6 in stap 5 ook.
:
[Referentie] Controleren van een omgekeerde volgende Robot