Een DIY Arcade tabel wordt verzorgd door Raspberry Pi (10 / 14 stap)

Stap 10: Prototyping uw arcade tabel


Met alle configuratie klaar op de Pi en enkele test games geïnstalleerd zijn wij bereid om iets te krijgen eigenlijk werken - ten minste als een prototype. Een groot deel van dit proces is het configureren van de joysticks. Wees gewaarschuwd - het is tijdrovend en omvat een heleboel testen en afstellen dus het is best om te bouwen van een eenvoudige prototype en draad allemaal de joysticks. Op deze manier kunt u uw joystick USB aansluiten in uw Pi en volledig is alle configuratie voordat alles ingebouwd in de tabel. Dit is een veel comfortabeler setup dan wordt gebogen over uw arcade tabel voor uren op eind. We zullen die voor wanneer u daadwerkelijk daarop spelen besparen!

Voor mijn prototype, ik bouwde een eenvoudige joystick rek en geboord alle gaten voor de joysticks en de buttons. Als een terzijde is het geen slecht idee om te doen deze stap voordat boren van de gaten in uw werkelijke joystick controle box van de tabel - behandelen dit als een praktijk die uitgevoerd.

De joystick die ik van Ultracabs gekocht kwam met een eenvoudige instructieblad, een USB-connector hub-achtige printplaat en een belasting van de dreun van draden. Er was geen gemakkelijke manier om dit kabellengte tot zodat niet uitzien als een puinhoop. De instructies zijn vrij duidelijk, maar als u wilt dat een beetje meer begeleiding de mensen van Ultracabs samen een nuttige video van het gehele proces. Zie foto van de afgewerkte prototype.

Dat is het makkelijke gedeelte - nu op naar de joysticks configureren.

Configureren van Joysticks met RetroArch (meeste Emulators)

De configuratie van uw joysticks hangt af van welke emulators van de RetroPie u gaat gebruiken. De meeste mensen zal neigen naar een kleine handvol van hen - ik ben enkel geïnteresseerd in Commodore 64 / MAME / NES / SNES. Uiteraard de meer emulators die u hoe langer gebruikt je zal configureren en testen - maar er is een snelkoppeling. RetroPie implementeert een systeem genaamd RetroArch die een globale configuratie is dat de meeste van de emulators zal gebruiken voor de joysticks. In een notendop, RetroArch is de tool die we gebruiken om te wijzen op de select knop, de startknop, A, B, etc. naar specifieke knoppen die u hebt geïnstalleerd in de arcade tabel. Dit wordt gedaan door het bijwerken van een tekstbestand.

Genoeg spreken - laten we dit doen!

  • Sluit uw prototype joysticks in de Pi en voorsprong op opwaarts. Raspbian begint omhoog (OS) en vervolgens emulatie Station. Dit is de eerste keer worden geladen en vergen u voor het configureren van uw joysticks herkent emulatie Station.
  • Ga door en volg de instructies met een van uw joysticks. Standaard wordt ervan uitgegaan dat de controller een gamepad is zodat u moeten zult enkele van de knop toewijzingen; overslaan u kunt elke knop ingedrukt om over te slaan.

Dat was gemakkelijk gek?! Dit proces uw joysticks om te werken met de emulatie Station configureren en stelt ook standaardinstellingen voor RetroArch - maar er is een ding over de standaardinstellingen die ik niet graag. Een intuïtieve manier om een emulator afsluiten en weer terug naar emulatie Station wanneer de gebruiker klaar is het spelen van een spel. RetroArch is standaard geconfigureerd zodat op selecteert u (de hotkey-toets) te drukken en start (de emulator afsluiten knop) tegelijkertijd zal de emulator afsluiten. Werkt dat prima, maar ik vind het te makkelijk te druk op die combinatie van knoppen per ongeluk terwijl in het midden van het spel. In plaats daarvan wilde ik stel in mijn speler één knop (die is op de voorste rand van de tabel en niet op het dek van de joystick control box) om te worden de hotkey-knop en een van mijn gele knoppen om de knoop van de uitgang-emulator. Dit zou ervoor zorgen dat geen toevallige emulator afsluiten konden optreden.

Om deze verandering te brengen we moeten gewoon het bewerken van het tekstbestand RetroArch met de bijbehorende id-nummers voor de gewenste knoppen - maar wat de heck zijn van die knop id-nummers? Dit is waar de jstest hulpprogramma slaat de dag (wij al geïnstalleerd in een vorige stap).

Jstest door te typen in de opdracht worden uitgevoerd:

  • Merk op dat de js0 js1 zou kunnen zijn als u over een toetsenbord vastgehaakt aangezien de js0-id duurt.
  • De tweede joystick (als je die hebt) zullen js2, in dit geval

Wanneer jstest loopt ziet u een weergave van alle gedetecteerde knoppen voor die joystick bijwerken. Deze weergave wordt ook gewijzigd wanneer u op een van de knoppen of knoeien met de joystick drukt. Het is in wezen een testing tool, maar wat nog belangrijker is u zal zitten kundig voor zien van de id-nummers die zijn toegewezen aan elke knop. Druk op de knop die u wilt uw hotkey knoop en Let op het id-nummer. Doe hetzelfde voor de knop die u wenst te worden van de knoop van de uitgang-emulator.

Nu op het bewerken van het tekstbestand RetroArch. Typ het volgende in de command prompt:

Dit zal dumpen een lijst van alle bestanden en mappen. Onder de lijst moet u een map met de naam retroarch-joypads (het is mogelijk dat de map een andere naam). Dit werd setup toen u de configuratie van de eerste controle met emulatie Station. Typ de volgende opdrachten:

Dit zal de nano editor opnieuw openen. Als u wilt wijzigen de hotkey en emulator afsluiten-knoppen, moeten twee regels worden aangepast aan de id-nummers die u hebt genoteerd van de jstest:

Waar 8 is het id-nummer van uw knop hotkey en 4 is het id-nummer van uw knop van de emulator afsluiten.

Start een spel (alles behalve MAME), en moet de combinatie van deze knop sluit u het spel.

Hier is een groot YouTube video over dit proces.

De documentatie van de RetroArch kan worden gevonden hier.

Configureren van Joysticks voor MAME

RetroArch stelt joystick configuratie voor de meeste van de emulators van emulatie Station, maar MAME lijkt te zijn van een beest van een eigen. Voor het configureren van MAME spellen u moet uitvoeren een MAME spel en druk op de TAB-toets om het menu te openen. Vanaf daar kunt u bewerken van de "algemene controles" (die globaal voor alle MAME games) en configureren van alle joysticks en knoppen voor alle spellen.

Om toe te voegen dezelfde knop combinatie om af te sluiten de MAME emulator (net zoals in RetroArch) Schuif omlaag in de lijst UI annuleren en stel deze in op de dezelfde toetsencombinaties (het maakt combinaties van knoppen als input!)

Wellicht moet u de "Spelbedieningen" aanpassen om aan te passen van besturingselementen voor bepaalde games. In tegenstelling tot de "algemene controles" deze wijzigingen alleen van toepassing op het spel in kwestie.

Daarmee hebt u een werkend prototype van de arcade tabel dat uw gaming behoeften bij baai houden moet terwijl u klaar bent met de rest van de tabel te bouwen :)

Gerelateerde Artikelen

Uiteindelijk ernstige Bus (USB) NAS-Server wordt verzorgd door Raspberry Pi:)

Uiteindelijk ernstige Bus (USB) NAS-Server wordt verzorgd door Raspberry Pi:)

Het waargebeurde verhaal van een koektrommel hiernamaalsStap 1: Eet sommige cookies, delen van de rest met anderen :)Stap 2: Knip een groot genoeg geheel op de achterzijde, waar draden kunnen komenHelaas zijn deze tin dozen heel dun :) Niet goed voor
De Raspberry Pi omzetten in een Bluetooth-apparaat dat wordt gedetecteerd door externe bluetooth-client

De Raspberry Pi omzetten in een Bluetooth-apparaat dat wordt gedetecteerd door externe bluetooth-client

IntroductieIk heb een Bluetooth Radio USB-apparaat dat was verstoffen toen ik op het struikelde. Dus ik dacht dat ik zou zet het dat te gebruiken met de Raspberry Pi. Dit instructable is over mijn reis leren voor het toevoegen van een bluetooth-inter
DELTA TWISTER: Een DIY 3D-PRINTER kan iedereen maken (voor minder dan 400 dollar)

DELTA TWISTER: Een DIY 3D-PRINTER kan iedereen maken (voor minder dan 400 dollar)

De 3D-printer die ik ben bezig met het tonen u hoe te bouwen is niet alleen een van de meest betaalbare printers, maar ook is een van de meest simplistisch. Iedereen kan bouwen met de Deltatwister! U hoeft niet elke 3D-gedrukte delen of cnc machine o
Met behulp van een externe harde aandrijving USB met je Raspberry Pi

Met behulp van een externe harde aandrijving USB met je Raspberry Pi

Experimentele introductie:In veel gevallen is SD capaciteit niet genoeg. Gelukkig kan de Raspberry Pi gemakkelijk worden aangesloten op externe USB harde schijven. Volg de stappen in deze sectie, en binnenkort zul je veel meer opslag aangesloten op j
Bouw een arcade-machine aangedreven door raspberry pi voor een laag budget

Bouw een arcade-machine aangedreven door raspberry pi voor een laag budget

dus ik was geïnspireerd door de projecten ik zag online zoals de NaCade en de Porta-Pi, en wilde bouwen iets dergelijks. Probleem was, als een 13-jarige jongen, ik heb niet echt dat veel geld te besteden, behalve cadeaubonnen. Dus in plaats van probe
Raspberry Pi Arcade tabel

Raspberry Pi Arcade tabel

In dit Instructable zal ik u tonen hoe te maken van uw eigen "klassieke" arcade-tabel met een Raspberry Pi voor uren van retro-gaming goedheid.Stap 1: Onderdelen en materialen Raspberry Pi model B (RadioShack #: 277-196)8 GB SD-kaart (RadioShack
Zet uw Raspberry Pi in een Retro Arcade

Zet uw Raspberry Pi in een Retro Arcade

de Raspberry Pi is een verbazingwekkende miniatuur-computer die perfect is voor het experimenteren met persoonlijke projecten, maar soms de grootste uitdaging is het kiezen van een project. Met dit makkelijk te volgen gids ik zal u tonen hoe deze kle
Multi Cade aangedreven door Raspberry Pi

Multi Cade aangedreven door Raspberry Pi

Herbeleef uw jeugd dagen, of nieuwe degenen met dit leuk om te maken van de arcade kast aangedreven door de raspberry pi ervaring. Deze gids zal u tonen enkele van de basisprincipes arcade creatie en ingaan op het proces nam ik naar mijne bouwen.Stap
Het maken van een DIY borstelloze Gimbal met Arduino

Het maken van een DIY borstelloze Gimbal met Arduino

Dit is een verhaal van mijn derde project met goedkope gyro en Arduino.Na de eerdere twee projecten, Gemakkelijk omgekeerd slinger en 3D kalligrafie, ik gedacht heb van het maken van Camera Gimbal met Arduino. Dan had ik drie beleidsregels voor het p
Bouw een laboratoriumkwaliteit (ish) destillatieapparaat wordt gebruikt.

Bouw een laboratoriumkwaliteit (ish) destillatieapparaat wordt gebruikt.

Er zijn een paar Instructables die er over het maken van stilstaande beelden voor diverse doeleinden. Deze bevatten meestal een groot aantal kleine diameter, flexibele koelkast buizen koper. Terwijl deze foto's kunnen heel effectief zijn, is er gewoo
DIY zet tabel voor eMotimo TB3

DIY zet tabel voor eMotimo TB3

De eMotimo TB3 controller is een fantastisch hulpmiddel voor het maken van de multi-as time lapse sequenties. Ze verkopen ook een zeer elegante accessoire genaamd de tabel die kan worden gebruikt voor productfotografie, stop motion-video of video. Ik
Top Touchscreen MAME Arcade tabel

Top Touchscreen MAME Arcade tabel

Dit project startte meer omdat ik had een heleboel onderdelen die kunnen worden gebruikt in arcade meer zo dan mijn wens om eigen van mijn eigen MAME Arcade. Dus mijn doel was om zo weinig mogelijk besteden en gebruik maken van zo vele delen/material
DIY bruiloft: Tabel getallen

DIY bruiloft: Tabel getallen

Zomer is officieel hier, en met het trouwseizoen komt. We hebben gemaakt van een aantal bruiloft-themed DIYs, en de eerste is een verzameling van tabel getallen die als flessen water verdubbelen.Stap 1: Wat hebt u nodig:Klink-top waterflesMod-PodgeGo
Router tabel voor een Mafell Erika tabel zag

Router tabel voor een Mafell Erika tabel zag

Im mijn laatste project, ik bouwde een verlenging tabel voor mijn Mafell Erika tabel zag. In dit project 'm I gonna deze extensie tabel omzetten in een tabel van de router. Deze manier kan ik de ruimte voor een extra router tabel opslaan in mijn atel