Stap 1: What's It All About
De Arduino kent drie soorten geheugen: flash, EEPROM en RAM. In dit project gebruiken we alle drie voor het opslaan van berichten en waarden. Aangezien wij niet het wijzigen van de flits van binnen het programma, we gebruiken het om op te slaan 'ingeblikte' berichten of berichten die niet veranderen. Wij houden deze korte zodat ze rechts op het scherm passen. We kunnen de RAM ook gebruiken voor het opslaan van een bericht, maar we hebben niet veel, dus we dat korte ook houden. De interne EEPROM is slechts 512 bytes, maar dat is genoeg om op te slaan van een programma van welke Ingeblikte berichten weer te geven en voor hoe lang. Ten slotte, voegen we een externe seriële EEPROM, waarin we een lange bericht (maximaal de hele omvang van de EEPROM) die we over het scherm scrollen opslaan.De volgende programmeer concepten worden gedemonstreerd:
-creëren van een eenvoudige menusysteem via de seriële interface
-aanvaarding en valideren van tekenreeksen en integers via de seriële interface
-tekenreeksen ophalen van flash-geheugen met behulp van progmem
-opslaan en ophalen van tekenreeksen in externe EEPROM met behulp van een eenvoudige gegevensstructuur
-configuratiegegevens op te slaan in het ingebouwde EEPROM
-statische weergeven en lichtkranttekst op een parallelle interface LCD (of compatibele LCD-display)
-meten van een analoge waarde, in dit geval lichtniveaus