Stap 1: Hier is hoe PocketLab werkt als een draadloze controller
In de video, kunt u dat de PocketLab controller is het verplaatsen van de sprite ruimteschip op het scherm.
Als je de PocketLab Tilt, verplaatst het ruimteschip intuïtief in de richting dat u het kantelen.
Er is een extra functie van de projectilves van het ruimteschip door het kantelen van de controleur snel schieten.
De algemene manier waarop dit werkt is als volgt:
1. er is een uitbreiding in kras speciaal geschreven voor PocketLab waarmee dat u lezen PocketLab sensorgegevens in real time.
2. wij gebruikt de versnellingsmeter 3 as (PocketLab heeft 5 verschillende sensoren, de versnellingsmeter is een van hen).
3. een Scratch-programma is de versnellingsmeter-gegevens lezen en bewegen van de sprite ruimteschip rond het scherm op basis van deze gegevens.
Dit is net zoiets als met behulp van een Wii-controller, maar met Scratch.
Als volgt zal vertellen u precies hoe dit te doen in detail en waar te krijgen van alle bestanden die nodig zijn om te installeren.