Stap 2: Schrijf uw schets (Code)
Ik zocht naar een reeds bestaande schets van dit bijzondere nummer, maar ik kon niet vinden. Toen ik misschien dacht ik kon het bewerken van een bestaande schets van een ander deuntje, maar al degene die ik vond waren heel complex-veel met meer dan honderd regels code (en niet te vergeten een veel meer complexe schakeling!) Met beperkte tijd en ervaring, die ik wilde schrijven van zo eenvoudige en korte een code mogelijk, dus heb ik gekozen om alle notities in successie op één coderegel. Het enige probleem met dat was elke Toon zou worden gespeeld met dezelfde waarde (duur) en kon niet u rust (pauzes). Ter bestrijding van dit probleem ik gebruikte 4/4 tijd en een enkele beat of kwartnoot, toegewezen aan elke Toon. Dus als een bepaalde opmerking in het nummer moest worden stak voor 3 beats (of een gestippelde halve noot) heb ik gewoon opgenomen die opmerking 3 keer. Bijvoorbeeld als midden C (262) plaatsvinden moesten uit voor 2 beats, ik het tweemaal ingevoerd. De piezo scheiden niet identieke biljetten voor opvolging zodat dit half-nota genomen!) Om rust te verklaren ik uitgebreid de lengte van de vorige opmerking om de ruimte te vullen. Ik eigenlijk eerste ingevoerde rust als een 0, ervan uitgaande dat zou gelijk zijn aan 0 Hz geen geluid, maar het in plaats daarvan maakte een verschrikkelijke zoemende geluid! Oke, is dus hier de code!
1 int speakerPin = 12;
2
3 int numTones = 62;
4 int tonen [] = {587, 784, 880, 988, 988, 988, 988, 988, 988, 988, 932, 988, 784, 784, 784, 784, 784, 784, 784, 880, 988, 1047, 1047 1319, 1319, 1319, 1319, 1175, 1047, 988 988, 988, 784, 880, 988, 1047, 1047 1319, 1319, 1319, 1319, 1175, 1047, 988 988, 784, 784, 784, 784, 880, 988, 988, 988, 1047, 880, 880, 880, 988 784, 784, 784, 784};
5 / / u bent mijn zonneschijn
6
7 void setup
8 {}
9 for (int i = 0; ik < numTones; i ++)
10 {}
11 Toon (speakerPin, tones[i]);
12 delay(290);
13}
14 noTone(speakerPin);
15}
16
17 void loop
18 {}
19}
U kunt kopiëren en plakken, uitprinten en de code zelf invoeren, pak het uit Codebender of probeer het uit hier op dit instructable, zie hieronder! Wilt u een ander nummer? Enkel de cijfercode op regel 4 vervangen met uw eigen, bewerken het totale aantal tonen op lijn 3 en aanpassen van het tempo met de vertragingswaarde op lijn 12.