Stap 6: Uitvoeren van de klok
Nu dat het alles is alle bekabeld laden de bijgevoegde schets naar de Arduino en zet de flipperkast en op dan de voeding van de PC. Als alles is zoals het hoort de flipperkast zal mooi verlicht wanneer je omhoog macht sluit enkele seconden nadat de schets beginnen te lopen op de Arduino.
Om in te stellen het alarm horloge op dit punt voor de rode leidde tot flash tweemaal, pauze dan tweemaal meer druk op de knop selecteren. Het spel wilskracht, een krediet toevoegen en vervolgens opnieuw ingesteld op 0, zodra de reset-cyclus is voltooid de Arduino zal knipperen om aan te geven dat het is klaar om het uur. Elke druk op de knop voorschot zal de score verhogen door 1000 punten (1 uur). Druk op de knop selecteren wanneer het uur klopt. De Arduino zal knipperen. Wanneer de knipperende stopt op de voorschot-knop drukt, zal elke pers vooraf de score door 10 (elke 10 is één minuut). Druk op select wanneer gedaan.
Om te veranderen selecteer de uitschakeling tijd pers nogmaals. Het spel zal toevoegen een krediet, 1000 (een uur) toevoegen aan het gewenste tijdstip op een display van de speler, schop de bal uit en de Arduino knippert als voorheen. Er rekening mee dat bij het instellen van de uitschakeltijd tijd de alarmtijd zoals u, niet het uur later. Dit is een gevolg van 1000 punten bonus bij de score opgeteld worden, voordat het de bal uit voor speler twee schopt.
Druk op de vooraf aan de uren wijzigen en selecteer wanneer zij lezen aangezien u zou houden. De Arduino zal knipperen, drukt u op vooraf aan de minuten in te stellen en druk op select wanneer gedaan.
Je hebt ongeveer 20 seconden, plus over een tweede meer voor elke keer u druk op een knop te halen zulks helemaal verricht. Als op elk gewenst moment je gewoon stoppen op knoppen te drukken zal het spel uiteindelijk een time-out en dingen zoals u ze hebt achtergelaten. IE als u enkel het alarm tijd uur zal het vertrekken de minuten als 0 en laat de uitschakeling tijd als voorheen.
Als u niet wilt dat wijzigingen aanbrengen in de tijd van alarm of uitschakeling - gewoon weer het spel en de Arduino op. Na ongeveer 20 seconden te wachten om te zien of u wijzigingen in het maken van de Arduino had met luisteren voor een tijdcode van de GPS beginnen zal. Het kan een paar minuten ten tijden voor de GPS aan synch up nice duren. Zodra de GPS heeft vastgesteld op een signaal de Arduino/Pinball machine controleren zal om te zien of de huidige tijd tussen het gewenste tijdstip en het tijdstip van de uitschakeling is. Als er tijdens de wakende uren die de machine wordt ingeschakeld, opnieuw ingesteld en wanneer voltooid zal de scores als volgt luiden:
Speler 1 - de huidige tijd in een 12-uurs notatie
Speler 2 - lopende jaar
Speler 3 - Alarm tijd (24-uursnotatie)
Speler 4 - huidige maand/dag
Als de huidige tijd buiten kant van die uren is, zal de machine wachten tot de alarmtijd en vervolgens reset als hierboven.
Wanneer de uitschakeling keer binnenkomt zal het spel wachten op het einde van de minuut dat de uitschakeling was gepland en vervolgens uitgeschakeld.
Aan het einde van elk uur de kern zal verder uit: 59 tot 00 door toevoeging van 410 punten in plaats van slechts 10
om middernacht, 1 am en 1 pm (indien deze tijden binnen uw instellingen vallen voor wakkere uren) de machine herstelt en verder van de scores, zodat de datum en de 12-uursnotatie kloppen.
Tweeked de schets een beetje, dat ik blijkt niet kon het instellen van een alarmtijd 00: xx zodat het laat nu je - maar wordt weergegeven als 24:xx. Ook enkele opmerkingen in de tekstversie van de schets - gebracht maar ik betwijfel of dat het zal helpen met het volgen van mijn denkproces.
tijd voor wat meer tweeks - twee kanjers eigenlijk - blijkt dat 01000 (1 uur of 1 pm) kunnen niet worden weergegeven op een flipperkast van Bally gebruikt zoals mij ben using op. De 1010 punten is de laagste score nadat de bal gaat door naar de volgende speler. Als je niet scoort 10 punten die de machine zal niet verder naar de tweede speler - dus het jaar zal worden toegevoegd aan de tijd-score en dingen gewoon verkeerd gaan vanaf daar. Ik zal dit oplossen door het hebben van de game "rest" tot 1:01 vervolgens voort. Dus at 1 pm zal er een 1 minuut pauze.
Het ding dat echt heeft verstoord mij vandaag - het nooit aangepast aan de zomertijd. Hebben zal te achterhalen dat een aand aan u terugkeren...
Hope u like it, het was een leuke bouwen.