Als onderdeel van onze interactie ontwerpmodel is, voor een cursus genaamd Play en ludieke interactie aan de Universiteit van Malmö (Zweden) we gebouwd een prototype voor een spel dat door zowel honden als mensen samen kan worden afgespeeld. We wilde verkennen hoe twee verschillende soorten samen kunt genieten van een speelse activiteit. Dit spel is een hybride tussen een reeks fysieke objecten die bevatten hond puzzels en een digitale videogame dat wordt geprojecteerd op de muur. Naast genieten van tijd samen met een hond is het doel van het spel het bouwen van een trap voor de hond naar een hond te behandelen en verdedigen van deze traktatie van de cookie-monsters in de video game. Elk gedeelte van de trap bevat een puzzel die de hond oplossen moet, voordat de speler verder kan bouwen.
De video game met GameMaker Studio is gemaakt en wordt geprojecteerd op de muur. Met een PS3-controller bestuurt de speler het spel wireless. De fysieke onderdelen van het spel zijn 8 verschillende MDF vormen en 14 verschillende hond puzzels die we met de lasercutter uitgeknipt en geschilderd met niet-toxisch materiaal. De puzzels zijn gekoppeld aan shapes met magneten voor extra veiligheid. In dit Instructable zal ik uitleggen hoe we dit spel gebouwd en bieden dat u zal dat alle bestanden zodat u bouwde het (of delen ervan, als deze echt cool hond puzzels) zelf.