Stap 5: Esthetische narratieve versus conceptuele verhaal
Dit is een ander werk van mij, deze keer vanaf 2010. Kunt u vertellen hoe gerelateerde aan de werkzaamheden van 1993 dit is? Ik kan! Maar ik realiseer me dat niet iedereen misschien.
In de jaren tussen deze twee werken maakte ik hele hijs zootje van schilderijen, en de meeste van deze foto's die ik vond mezelf als grondstof gebruikt. Als u wilt zien die kunt u enkel google "Lisa Ruyter."
In dit werk vanaf 2010, en in zowat alles wat ik heb gedaan sinds, zijn mij geweest using een zeer bekende archief van foto's genomen rondom Amerika ten tijde van de grote depressie door enkele van de meest bekende Amerikaanse fotografen (hier Walker Evans). Deze werken ik titel met behulp van de oorspronkelijke naam van de fotografen en hun oorspronkelijke titel gegeven aan de foto in het Farm Security Administration/kantoor van oorlog informatie-archief dat wordt gehouden op de Library of Congress.
Ik wilde scheiden van mijn werk van deze geïndexeerde relatie aan mijn leven geleefd hebben, en ik wilde terug te keren naar de ideeën die reeds in het werk van 1993. Ik wil ook laten zien hoe krachtig kunst kan worden, dat iets dat zo formalistische, zoals in zowat de container lijkt, kan eigenlijk zeggen zoveel meer, kan het een voertuig voor sociale expressie, en misschien diepgaande veranderingen zo goed. Deze foto's uit het begin van de eeuw werden geboren uit economische en ecologische crisis die tot onze huidige tijd spreken en onze huidige crises, zoals de subprime hypotheekcrisis van 2008, niet te vergeten de huidige wereldwijde vluchtelingen- en migratie.
Ik wilde ook om te gaan met krediet als een wijze van vertegenwoordiging die in de laatste 25 jaar drastisch veranderd. Dit bijzondere archief staat open voor mensen om te gebruiken vanwege de manier waarop die het gebeurde, via de Amerikaanse regering, en dus laat me het idee van toe-eigening van het idee van overtreding of stelen, zonder verlies van dat idee als een stuk binnen een grotere cirkel van inhoud te scheiden.
Ik ben ook geïnteresseerd in het feit dat een heleboel mensen werken met dit bijzondere archief, en zijn er een aantal verschillende interfaces, met inbegrip van archiefkasten bij de Library of Congress, hun digitale interface en een nieuwe interface te bouwen aan de Yale University (Photogrammer) waarmee u te kijken naar de foto's met behulp van maps. Dus het is nog in aanbouw, eerst door de primaire architect (Roy Stryker) en nu door iedereen die geeft om te communiceren met het.